Show simple item record

dc.contributor.advisorBayazıtoğlu, Ethem Nazif
dc.contributor.authorBaşaran, Tonguç
dc.date.accessioned2020-12-29T12:53:44Z
dc.date.available2020-12-29T12:53:44Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415031
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı İlköğretim Okullarındaki Vatandaşlık Ve İnsan Hakları EğitimiProgramının Uygulanışına İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşlerini saptayarakprogramla ilgili öneriler geliştirmektir.Araştırmada, ?İlköğretim okullarında Vatandaşlık ve İnsan Hakları Programınınuygulanışına ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri nedir?? temel sorusuna yanıtaranmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda tarama modeli ile gerçekleştirilen çalışmanınkatılımcıları amaçlı örneklem yöntemi ile Edirne İli Merkez İlçedeki İlköğretim okullarındagörev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinden belirlenmiş, araştırma sorusuna yanıt aramaküzere yarı yapılandırılmış görüşmeler ile veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler nitelaraştırma yöntemlerinde yaygın olarak kullanılmakta olan betimsel analiz tekniği ileçözümlenmiştir. Çözümlemede araştırmanın alt problemleri çerçevesinde temalaroluşturulmuş ve bu temalar yardımı ile öğretmenlerin konu ile görüş ve önerileri eldeedilmiştir.Araştırmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin Vatandaşlık ve İnsan Hakları EğitimProgramında hedefler, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme konularında birtakım sorunlar yaşadığı ve bu sorunların çözümüne yönelik olarak çeşitli önerileri olduğugörülmüştür.Anahtar Sözcükler: Vatandaşlık, İnsan Hakları
dc.description.abstractThe aim of this study is to bring forward some proposals in the Program of Citizenshipand Human Rights Education at Primary School Level from the stand point of Social ScienceTeachers.In the study it is intended to find out the answer of the essential question ?What arestand points of teachers of social sciences in the aspect of implementing the Program ofCitizenship and Human Rights Education at Primary School Level??. Thus, survey model wasapplied, and the ones that attended were intentionally selected teachers of social sciences fromthe primary schools that are from primary schools that are centrally oriented in Edirne. Inorder to find out answers to the question mentioned above semi-structured interviews wereheld and as a result data was collected. The collected data were analysed by using descriptiveanalysis which is widely used in qualitative research method. At the analysis phase, themesclosely related to sub-problems of the research were formed and by the help of them viewsreflecting the attitudes of teachers were obtained.As a result of the study, teachers of social sciences proposed that they have someproblems in terms of the objectives, content, teaching-learning process and evaluation in theProgram of Citizenship and Human Rights Education. It was also detected that they havesome suggestions concerning the solution of the problem.Key Words: Citizenship, Human Rightsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında vatandaşlık ve insan hakları eğitimi programının uygulanışına ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri
dc.title.alternativeProgram of citizenship and human rights education at primary school level from the stand point of social science teachers.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmHuman rights education
dc.subject.ytmHuman rights
dc.subject.ytmHuman rights cource
dc.subject.ytmCitizenship
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmCitizenship education
dc.subject.ytmCitizenship lesson
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid9002933
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240928
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess