dc.contributor.advisor | Maden, Sevinç | |
dc.contributor.author | Özel, Gülfer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:53:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:53:35Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414976 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma proje odaklı Almanca öğretiminin Türkiye'deki lise öğrencilerininbaşarısını nasıl etkilediğini araştırmak, bu arada karşılaşılan sorunları tespit etmek veçözüm önerileri geliştirmek amacıyla yapılmış deneysel bir araştırmadır. Araştırmanınbaşında uygulanan bir anket ile gerek deney grubu, gerekse kontrol grubunun projeodaklı Almanca öğretimine bakış açısı araştırılmış, proje odaklı derslerin Liseöğrencilerinin başarısını ve güdülenmesini nasıl etkileyeceği deneysel bir araştırma ileincelenmiş, proje çalışmalarında karşılaşılan sorunlar sıralanarak, çözüm önerilerigeliştirilmeye çalışılmıştır.Bu tez 5 bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın 1. bölümünde Problem, Amaç,Önem ve ilgili alan yazınları konusunda bilgi verilmiş, 2. bölümde proje terimitanımlanarak, proje metodunun tarihsel süreci üzerinde durulmuş, yabancı dil öğretimmetotları ve yerel Almanca ders kitaplarında projenin yeri ve önemi tartışılmıştır. 3.bölümde bu çalışmada uygulanan araştırma modeli tanıtılarak, evren ve örneklemüzerinde durulmuş, verilerin 2 anket, ön test ve son test ile toplandığı belirtilmiş,bilimsel araştırma neticesinde elde edilen verilerin hangi ölçütler doğrultusundadeğerlendirileceği tasvir edilmiştir. 4. Bölümde uygulanan anketler ve deneyselaraştırma sonucunda elde edilen bulgular analiz edilerek, değerlendirilmiş veöğrencilerin proje odaklı Almanca derslerine bakış açıları ve proje çalışmalarınıngüdülenme ve öğrenme başarısına etkisi grafiklerle gösterilmiştir. 5. Bölüm, sonuç vegeliştirilen çözüm önerilerini içermekte, ekler bölümünde ise deneysel araştırmadauygulanan proje örneklerine, anketler, ön ve son testler, öğretmen ve öğrencilerin projeçalışmalarına yönelik önerileri, proje çalışmalarında kullanmak üzere geliştirilen projeplan ve değerlendirme örneklerine yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Proje çalışması, Proje Metodu, Otonom öğrenme, Öğrenciodaklı-eylem odaklı yabancı dil öğretimi | |
dc.description.abstract | Die vorliegende Arbeit umfasst eine empirische Erforschung über die Auswirkungeines projektorientierten Deutschunterrichts im türkischen Sekundarbereich, dieAufstellung wesentlicher Defizite von Projektarbeiten und eine Erarbeitung vonProjektvorschlägen für den türkischen Sekundarbereich. Am Anfang der Studie wurdenVersuchsgruppen und Kontrollgruppen hinsichtlich ihrer Stellungnahme zumprojektartigen DaF-Unterricht befragt, mittels Vor- und Nachtests die Folgewirkung derDaF-Projekte auf Motivation und Lernerfolg der türkischen SchülerInnen imSekundarbereich erforscht und die erfassten Daten mittels Balkendiagramme dargelegt. Einwichtiges Vorhaben dieser Studie ist dabei die Auflistung der im projektartigen DaFUnterrichtauftauchenden Probleme und die Erarbeitung von Projektvorschlägen für denSekundarbereich in der Türkei.Die Studie besteht aus 5 Teilen. Der 1. Teil enthält Informationen über dasProblem, Ziel, die Dringlichkeit, Voraussetzungen, Rahmenbedingungen der Studie undschildert den Forschungsstand hinsichtlich der Projektmethode. In dem 2. Teil wird dieProjektmethode definiert, ein geschichtlicher Rückblick über die Projektmethode dargelegtund folglich die Stellung der Projektmethode in den einzelnen DaF-Methoden undtürkischen regionalen Materialien beschrieben. Der 3. Teil beinhaltet Informationen überdie Forschungsmethode dieser Studie, über den Grundgesamtheit und Musterstück undschildert, mit welchen Erhebungsinstrumenten Daten erfasst werden. Nach einer kurzenBeschreibung der 2 Umfragen, Vor- und Nachtests wird letztlich erklärt nach welchenKriterien die Daten analysiert und interpretiert werden. Der 4. Teil beinhaltet die Analyse,Interpretation und die graphische Darlegung der von der Erhebung erfassten Daten. In dem5. Teil sind die Schlussfolgerung und Vorschläge zum projektartigen DaF-Unterricht in derTürkei impliziert, wobei im Anhang die während der Untersuchung im Unterrichteingesetzten Projektbeispiele, Umfragen, Vor- und Nachtests, Projektvorschläge vonLehrerInnen und SchülerInnen und Beispiele zu Projektplänen und Bewertungsrasterplatzieren.Schlüsselwörter: Die Projektarbeit, Die Projektmethode, Autonomes Lernen,schülerorientiertes-handlungsorientiertes Fremdsprachenlernen | en_US |
dc.language | German | |
dc.language.iso | de | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | German Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eine studie zur festlegung von konflikten im projektartigen daf-unterricht im Türkischen sekundarbereich -erarbeitung von projektvorschlägen- | |
dc.title.alternative | Türkiye`de ortaöğretimde proje odaklı Almanca öğretiminin başarıya etkisi sorunlar-çözüm önerileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Activity based approach | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | German | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Learner autonomy | |
dc.identifier.yokid | 9011686 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 240931 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |