L.W. Beethoven`ın keman-piyano sonatlarının keman çalma teknikleri açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Mansurova, Zuhra | |
dc.contributor.advisor | Tarkum, Erol | |
dc.contributor.author | Zafer, Ahmet Hamdi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:53:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:53:35Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414971 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, L.W. Beethoven'ın keman-piyano sonatları, Beethoven'ın müzikanlayışı doğrultusunda olmak üzere, keman çalma teknikleri açısından incelenmiş veönerilerde bulunulmuştur. Sonatlarda bazı çok üst düzey virtüözite gerektiren keman çalmatekniklerinin kullanılmamış olmasına karşın, yine de önemli düzeyde bir ustalığın gerekliolduğu görülmüştür.Beethoven'ın bu sonatlarında gam ve benzeri pasajlara sıkça rastlanılmakta, bunedenle, gam hakimiyetinin önemli olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca, buradaki çok hızlı ve güçpasajlar nedeniyle, sol elin de çok hızlı olması gerekmekte ve yay için ise çok çevik birşekilde hareket etmek zorunluluğu doğmaktadır. Bu açıdan, süratli bir sol el tekniğine veçevik bir yaya sahip olunmasının yanısıra, bu sonatlarda kullanılan bir takım yaytekniklerinde yeterli düzeyde bir hakimiyet sağlanmasının önemli olduğu ortaya çıkmıştır.Doğal olarak, karşılaşılan teknik güçlüklerin entenasyonu olumsuz bir biçimde etkilemesi desöz konusu olabilir. Bu nedenle, entenasyonun da dikkatten kaçırılmaması ve bunun içingerekli çalışmaların yapılması da gerekir. Beethoven'ın keman-piyano sonatlarını öncelikleağır tempolarda ve kavramaya yönelik olarak çalışmak, ilgili diğer alıştırma ve etütlerikullanmak çok yararlı olabilir.Anahtar Kelimeler: Beethoven, Sonat, Keman, Teknik, Yay | |
dc.description.abstract | In this study: in Beethoven?s violin-piano sonatas, the techniques of playing the violinrelated to the musical structure in the sonatas and Beethoven?s musical intelligence wereexamineted and some suggestions were also recommended. Although the techniques ofplaying the violin needed a top level virtuosity weren?t used, it was understood how necessarythey were for the students.We often meet these types of scales and passages in Beethoven?s some sonatas so it issaid that he has great scale domination. Besides, those very fast and difficult passages hereneed a rapid left hand because of the bow?s tempo. Having these are very important for theperforming of these sonatas. Naturally, technical difficulties may effect the intonationnegatively. For that reason, it is necessary to notice to the intonation and to do the rightpractices.In my opinion, firstly it may be very useful to perform Beethoven?s violin-pianosonatas with slow tempo and to use the other practices or etudes for understanding of themperfectly.Keywords: Beethoven,Sonata,Violin,Technic,Bow | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | L.W. Beethoven`ın keman-piyano sonatlarının keman çalma teknikleri açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis on L.W. Beethoven`s violin-piano sonatas by way of the technics of playing violin | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Piano sonata | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Violin sonata | |
dc.subject.ytm | Violin | |
dc.subject.ytm | Beethoven, Ludwig van | |
dc.subject.ytm | Sonata | |
dc.identifier.yokid | 9011449 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 240933 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Yaylı Çalgılar Sanat Dalı |