Cumhuriyet sonrası Türk resminde mekan olgusu
dc.contributor.advisor | Dinçeli, İbrahim | |
dc.contributor.author | Beyoğlu, Aylin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:53:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:53:33Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414960 | |
dc.description.abstract | Uzayın insan eliyle sınırlandırılmıs bir parçası olan mekân aynı zamanda sınırsızbir bosluktur. Mekân kavramı, mimari içerisinde büyük deger arz etmektedir.Sınırlarının fiziki önemi kadar görsel etkileri de önem tasımaktadır.Sanatçının dogaya yaklasma endiseleri, gerçek bir mekân yaratma adına derinliksorununu da beraberinde getirmistir. Böylece, Rönesans sanatının önemli bir bulusuolan perspektif, resim sanatında yerini almıstır.Perspektif ve benzeri yanılsama formülleri vasıtasıyla mekânın illüzyonu (tasviri)soyutlanmaya baslamıstır. Mekân soyutlamasının Kübizm ile basladıgı gerçegiyadsınamaz. Kübizm ile geleneksel perspektife, ısık- gölge kullanımlarına ve sanatıdoganın taklit edilmesi olarak gören kuramlara karsı çıkılarak, dogadaki biçim, doku,renk ve mekânları taklit etmek yerine parçalara ayrılmıs nesneleri çesitli yönlerden aynıanda algılanabilecek biçimde yan yana getirerek yeni bir gerçeklik yaratılmıstır.Mekânın soyutlanmasıyla birlikte mekân ve form özdeslesir. Ardından da non- figüratifresimle birlikte mekân yanılsaması ortadan kalkarken; yerlestirme sanatında(enstelasyon) ise mekân olgusu gerçek bir deger olarak sanata dâhil olmustur.Anahtar Kelimeler:1- Mekân2-Olgu | |
dc.description.abstract | The place which could bound by humans? hand a piece of in space as the sametime it is unlimited space. It has an important quality in architectural. The physicalimportance of boundary is how much important, both of the visual efects becomeimportant.The artists live and see in their environment aproach of nature anxiety, for to createa real place bringing depth problem together. Therefore the important discovery isperspective has taken a part in the art at Renaissance Pictures.The place?s description with perspective and similar illusion formulas began toabstact. With Cubism it is becoming traditional perspective, the theories which seemsusing light-dark and copying of nature in art to oppose instead of copying the form innature, texture, color, and place, the break into pieces of thing different direction canperceive with bringing next to create a new reality in the same time. The placeabstraction began in Cubism. After been abstraction with place-form was becomeidentical. Later with non-figuratif art place illusion was removed. In Enstalasion Art theplace fact is joins art with the reality value.Key words:1- place2- fact | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Cumhuriyet sonrası Türk resminde mekan olgusu | |
dc.title.alternative | The fact of the place at the Turkish painting after Republic | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Space | |
dc.identifier.yokid | 9012388 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 240935 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |