Show simple item record

dc.contributor.advisorDinçeli, İbrahim
dc.contributor.authorBeyoğlu, Aylin
dc.date.accessioned2020-12-29T12:53:33Z
dc.date.available2020-12-29T12:53:33Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414960
dc.description.abstractUzayın insan eliyle sınırlandırılmıs bir parçası olan mekân aynı zamanda sınırsızbir bosluktur. Mekân kavramı, mimari içerisinde büyük deger arz etmektedir.Sınırlarının fiziki önemi kadar görsel etkileri de önem tasımaktadır.Sanatçının dogaya yaklasma endiseleri, gerçek bir mekân yaratma adına derinliksorununu da beraberinde getirmistir. Böylece, Rönesans sanatının önemli bir bulusuolan perspektif, resim sanatında yerini almıstır.Perspektif ve benzeri yanılsama formülleri vasıtasıyla mekânın illüzyonu (tasviri)soyutlanmaya baslamıstır. Mekân soyutlamasının Kübizm ile basladıgı gerçegiyadsınamaz. Kübizm ile geleneksel perspektife, ısık- gölge kullanımlarına ve sanatıdoganın taklit edilmesi olarak gören kuramlara karsı çıkılarak, dogadaki biçim, doku,renk ve mekânları taklit etmek yerine parçalara ayrılmıs nesneleri çesitli yönlerden aynıanda algılanabilecek biçimde yan yana getirerek yeni bir gerçeklik yaratılmıstır.Mekânın soyutlanmasıyla birlikte mekân ve form özdeslesir. Ardından da non- figüratifresimle birlikte mekân yanılsaması ortadan kalkarken; yerlestirme sanatında(enstelasyon) ise mekân olgusu gerçek bir deger olarak sanata dâhil olmustur.Anahtar Kelimeler:1- Mekân2-Olgu
dc.description.abstractThe place which could bound by humans? hand a piece of in space as the sametime it is unlimited space. It has an important quality in architectural. The physicalimportance of boundary is how much important, both of the visual efects becomeimportant.The artists live and see in their environment aproach of nature anxiety, for to createa real place bringing depth problem together. Therefore the important discovery isperspective has taken a part in the art at Renaissance Pictures.The place?s description with perspective and similar illusion formulas began toabstact. With Cubism it is becoming traditional perspective, the theories which seemsusing light-dark and copying of nature in art to oppose instead of copying the form innature, texture, color, and place, the break into pieces of thing different direction canperceive with bringing next to create a new reality in the same time. The placeabstraction began in Cubism. After been abstraction with place-form was becomeidentical. Later with non-figuratif art place illusion was removed. In Enstalasion Art theplace fact is joins art with the reality value.Key words:1- place2- facten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleCumhuriyet sonrası Türk resminde mekan olgusu
dc.title.alternativeThe fact of the place at the Turkish painting after Republic
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish painting art
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmSpace
dc.identifier.yokid9012388
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240935
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess