A study on creating a corpus for English language teaching department
dc.contributor.advisor | Yüksel, Hatice Gülru | |
dc.contributor.author | Yildiz, Işil Gamze | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:53:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:53:32Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414948 | |
dc.description.abstract | Günümüzde yabancı dil ögreniminin önemi yadsınamaz. Bu nedenle üniversitelerdeİngiliz Dili Egitimi Bölümlerinde bu amaca hizmet etmek adına yabancı dil ögretmenleriyetistirilmektedir. Yabancı bir dili ögretebilmek içinse bir ögretmenin alana iliskin bütünbecerileri bilmesi gerekmektedir. Bunun yanı sıra ögretmenin dille alakalı kelimeleri debilmesi beklenmektedir. Çünkü yalnızca dilbilgisi ögretimine yer verilmesi bu alandayeterlilik sahibi olunmasına yetmemektedir. Her geçen gün kelime ögretimine önem verenarastırmalar yapılmakta ve kelimenin daha etkili bir sekilde ögretilmesine ilsikin tezler ortayakonulmaktadır.Yapılan bu çalısmanın amacı, Trakya Üniversitesi İngiliz Dili Egitimi Bölümü'ndekiikinci dil ögrenimi ve metod derslerinde geçen teknik kelimeleri içeren bir bütünceolusturmak ve bu bütünceyi kullanarak gelistirilen bir araçla bölümdeki son sınıfögrencilerinin teknik kelime bilgisi düzeylerini saptamaktır. Çalısma 2006-2007 egitimögretimyılının ikinci yarıyılında Trakya Üniversitesi İngiliz Dili Egitimi Bölümü'ndegerçeklestirilmis ve çalısmaya son sınıf ögrencilerinden 50 kisi dahil edilmistir. Ögrencilereilki öntest, sonuncusu ise sontest niteliginde olan içerigi aynı iki test verilerek ögrencilerin butestlerde verdigi cevaplar arasında bir fark olup olmadıgını saptayabilmek ve ögrencilerinteknik kelime bilgisi düzeylerini belirleyebilmek amaçlanmıstır. Çalısmanın sonuçlarına göreilk olarak sözcük dizini programı aracılıgıyla alana ilsikin teknik kelimeleri içeren bir bütünceolusturulmustur. Arastırmanın gösterdigi diger bir sonuca göre ögrencilerin öntest ve sontestsonuçları arasında anlamlı bir fark olmadıgı belirlenmistir. Bunun yanısıra, son sınıfögrencilerinin kelime düzeyleri orta düzey olarak saptanmıstır.Anahtar sözcükler: Bütünce, kelime düzeyi, teknik kelimeler, sözcük dizini programı | |
dc.description.abstract | Nowadays learning a foreign language has become crucial. Therefore, the ELTdepartments at universities are raising foreign language teachers to supply this need. In orderto teach a foreign language a teacher should know all the skills. Moreover she should knowthe vocabulary related with the language since teaching only the grammar of a language is notadequate to be competent on this field. Day by day, researches have been conducted on theimportance of vocabulary teaching and they have been put forward thesis on how to teachmore effectively.The aim of this current study is to create a corpus consisting technical vocabulary ofSLA and methodology classes at Trakya University ELT Department and to determine thevocabulary profile of undergraduate students via an instrument designed in accordance withthat corpus. The study was conducted to 50 subjects at Trakya University ELT Department, inthe second semester of the academic year 2006-2007. The subjects were given pre-test at thebeginning of the study and they were given the same test at the end of the study as a post-testin order to find out if there was a significant difference between the results of two tests, and todetermine the vocabulary profile of the subjects. According to the findings of the study firstly,a corpus was created including the technical vocabulary of the related field via a concordanceprogram. Secondly, a significant difference was not found between the pre-test and post-testresults. Besides, the technical vocabulary profile of undergraduate students was determined.Key words: corpus, vocabulary profile, technical vocabulary, concordance program | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | A study on creating a corpus for English language teaching department | |
dc.title.alternative | İngiliz dili eğitimi bölümü için bütünce belirleme çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Corpus | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Learner corpus | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Words | |
dc.subject.ytm | Word frequency | |
dc.identifier.yokid | 9013170 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 240912 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |