Show simple item record

dc.contributor.advisorDinçeli, İbrahim
dc.contributor.authorTekinel, Türkan
dc.date.accessioned2020-12-29T12:53:23Z
dc.date.available2020-12-29T12:53:23Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414896
dc.description.abstractBu çalışmada, Türk resim sanatında 19.yüzyıldan başlayarak, Cumhuriyet vegünümüze kadar geçen süreçte; nü konulu resim incelenmeye çalışılmıştır.Avrupa Resim Sanatında figürün çıplak, gerçek vücut olarak ele alınması 15.yy.daMasaccio ile başlar. Resim Sanatı 15.yy.dan günümüze kadar pek çok dönemden vedeğişimden geçmiştir. Çıplak her dönemde tinsel ve tensel yani idealist ve hazsal olmak üzereiki karşıt anlam kazanmıştır. Bu anlatım biçimleri her dönemde yan yana görülmüşse deÇıplağın Rönesans la başlayan evrimi günümüze kadar; idealistten hazsal ve dünyasal alanadoğru bir gelişim düzeni izlemiştir. Türk Resim Sanatı'nda Nü konulu resimler yapılabilmesi,Cumhuriyetten önce pek mümkün sayılmaz iken, 1883 yılında Sanayi-i Nefise MektebiÂlisi'nin kurulmasıyla birlikte, figür anlayışı Türk resminde önemli bir yer edinmeyebaşlamıştır. Cumhuriyet öncesinde ve sonrasında Avrupa'ya sanat eğitimi için gönderilenbaşarılı ressamlar, döndüklerinde getirdikleri yeni üslup ve renklerle, ?Çallı kuşağı?,Müstakil Ressamlar ve Heykel Tıraşlar Birliği, D Grubu, Yeniler, ?On?lar Grubu, YeniDal Grubu, Bağımsız kişisel eğilimlerle Türk Resim Sanatının gelişimine katkıdabulunmuşlardır.Yaşadığımız Bilim ve Teknoloji Çağı'nda, iletişimin yaygınlaşması, kültüreldeğerlerin evrenselleşmesi, sanatta da ortak bir yaratma dili oluşturmuş, evrensel sergiler,düzenlenmeler önem kazanmıştır. Günümüzde ki Türk sanatçıları, bu koşullarda çıplak figürüçalışmalarında özgürce kullanmaktadırlar.Anahtar kelimeler: Çağdaş Türk Resim Sanatı, Nü, Çıplak Figür.
dc.description.abstractIn this study, nude theme in drawing during the period starting from the 19th century and upto the republic and today is analyzed.The figure's being treated as nude, virtual body in European Art of Drawing startswith Masaccio in 15th century. Art of Drawing has gone through many periods and changessince 15th century. In all periods, Nude has gained two opposite meanings: spiritual andsensual; in other words idealist and pleasure. Even if these narration forms were observedtogether, Nude's evolution starting with the Revolution has been following an evolutionsequence from idealist to pleasure and planetary extent.In Turkish Art of Drawing, drawing nude pictures were not possible before the Republic;however, idea of figure has gained an important point in Turkish Drawing with the opening of`Sanayi-i Nefise Mektebi Âlisi` in 1883. Before and after the Republic, new styles and colorsbrought by the successful artists' sent to Europe for Art Education; `Çallı generation`,Peculiar Artists and SculptureArtists Union, D Group, New, `Ten's Group`, New Branch Group has contributed to theTurkish Art of Drawing with their independent personal inclinations.In the Science and Technology Age, spread of communication, globalization ofcultural virtues has created a common language in Art; global exhibitions, regulations havegained importance. Current Turkish artists are using the nude figure in their works freely.Keywords: Modern Turkish Drawing Art, Nude, Nude Figureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleTürk resim sanatında çıplak
dc.title.alternativeNude in Turkish art of drawing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmTurkish painting art
dc.subject.ytmNakedness
dc.subject.ytmNude model
dc.subject.ytmFigure
dc.identifier.yokid9016682
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240926
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess