Anadolu güzel sanatlar liselerinde klarnet eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
dc.contributor.advisor | Akperov, Ali | |
dc.contributor.author | Soğukçam, Bariş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:53:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:53:20Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414883 | |
dc.description.abstract | Üflemeli çalgılar ailesinin bir üyesi olan klarnet, öğrenilmesi çeşitli zorluklar içeren bir çalgıdır. Klarnet öğrenimine yeni başlayan öğrencilerin çalışmalar sırasında çeşitli problemlerle karşılaştıkları gözlemlenmektedir. Bu problemlerin biran önce aşılması çalıcılık gelecekleri açısından büyük önem taşımaktadır. Klarnet eğitiminin oldukça uzun bir süreyi kapsadığı göz önüne alındığında karşılaşılan teknik problemlerin en kısa sürede tespiti ve doğru çözümlerin üretilmesi gerekliliği tartışmasız bir gerçektir.Araştırma alanyazın (literatür tarama) modelindedir. Anket tekniğiyle toplanan bilgiler yüzdelik değerlere dönüştürülerek tablolar halinde gösterilmiştir. Ulaşılan sonuçlar öğrencilere yönelik ve öğretmenlere yönelik olmak üzere iki ana başlık altında değerlendirilerek açıklanmıştır.Bu çalışma, klarnetin tanıtımı, klarnetin türk müziğine girişi, bazı klarnet öğretmenleri ve metodları, çalgı çalmaya bağlı fiziksel ve niteliksel sorunlar, klarnet öğrencisinde olması gereken nitelikler gibi alanyazın araştırmaları ile klarnet öğrenci ve öğretmenleriyle yapılan anket ve yorumlarını içermektedir. | |
dc.description.abstract | Clarinet, which is a member of the woodwind instruments family, has some difficulties during the learning process. Beginners of this instrument meet various obstacles at early stages of learning where problems should be solved as quickly as possible for the sake of learners? future careers. Considering that clarinet learning is a long process, it is vital to find out and solve the technical problems at once.This research was done by using source-scanning metod. Information was gained by survey tecnique, altered into total percentage of issues and shown as tables. Results were evaluated and explained under two major titles; one is for students, the other is for teachers. This study introduces you the instrument, its early usage in Turkish music, some clarinet teachers and the methods they used. It also contains some physical, technical problems which take place in playing the instrument, the qualificcations the clarinet student needs to have, some source-scanning research and questionnaires with their comments (results) Which are answered by the clarinet teachers and students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Anadolu güzel sanatlar liselerinde klarnet eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri | |
dc.title.alternative | Problems in clarinet education at anatolian fine arts high school and suggestions to solve | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Clarinet | |
dc.subject.ytm | Anatolian high school of fine arts | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.identifier.yokid | 300342 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 240969 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |