Show simple item record

dc.contributor.advisorAkperov, Ali
dc.contributor.authorSoğukçam, Bariş
dc.date.accessioned2020-12-29T12:53:20Z
dc.date.available2020-12-29T12:53:20Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414883
dc.description.abstractÜflemeli çalgılar ailesinin bir üyesi olan klarnet, öğrenilmesi çeşitli zorluklar içeren bir çalgıdır. Klarnet öğrenimine yeni başlayan öğrencilerin çalışmalar sırasında çeşitli problemlerle karşılaştıkları gözlemlenmektedir. Bu problemlerin biran önce aşılması çalıcılık gelecekleri açısından büyük önem taşımaktadır. Klarnet eğitiminin oldukça uzun bir süreyi kapsadığı göz önüne alındığında karşılaşılan teknik problemlerin en kısa sürede tespiti ve doğru çözümlerin üretilmesi gerekliliği tartışmasız bir gerçektir.Araştırma alanyazın (literatür tarama) modelindedir. Anket tekniğiyle toplanan bilgiler yüzdelik değerlere dönüştürülerek tablolar halinde gösterilmiştir. Ulaşılan sonuçlar öğrencilere yönelik ve öğretmenlere yönelik olmak üzere iki ana başlık altında değerlendirilerek açıklanmıştır.Bu çalışma, klarnetin tanıtımı, klarnetin türk müziğine girişi, bazı klarnet öğretmenleri ve metodları, çalgı çalmaya bağlı fiziksel ve niteliksel sorunlar, klarnet öğrencisinde olması gereken nitelikler gibi alanyazın araştırmaları ile klarnet öğrenci ve öğretmenleriyle yapılan anket ve yorumlarını içermektedir.
dc.description.abstractClarinet, which is a member of the woodwind instruments family, has some difficulties during the learning process. Beginners of this instrument meet various obstacles at early stages of learning where problems should be solved as quickly as possible for the sake of learners? future careers. Considering that clarinet learning is a long process, it is vital to find out and solve the technical problems at once.This research was done by using source-scanning metod. Information was gained by survey tecnique, altered into total percentage of issues and shown as tables. Results were evaluated and explained under two major titles; one is for students, the other is for teachers. This study introduces you the instrument, its early usage in Turkish music, some clarinet teachers and the methods they used. It also contains some physical, technical problems which take place in playing the instrument, the qualificcations the clarinet student needs to have, some source-scanning research and questionnaires with their comments (results) Which are answered by the clarinet teachers and students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleAnadolu güzel sanatlar liselerinde klarnet eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeProblems in clarinet education at anatolian fine arts high school and suggestions to solve
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmClarinet
dc.subject.ytmAnatolian high school of fine arts
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.identifier.yokid300342
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240969
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess