Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Hatice Gülru
dc.contributor.authorŞirin Arkoç, Esra
dc.date.accessioned2020-12-29T12:53:08Z
dc.date.available2020-12-29T12:53:08Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414824
dc.description.abstractYabancı Dil Olarak İngilizcenin Öğretimi alanında son yıllarda pek çok değişiklik göze çarpmaktadır. Bu değişiklikler temelde öğretme sürecinin uygulayıcıları olan uzmanları doğrudan etkilediği gibi yabancı dil öğrenenlerini de etkilenmektedir. Son yirmi yılı aşan bir süre zarfında öğrenen özekliği ve bağımsızlığı kavramları oldukça önemli bir yer tutar olmuş ve ?öğrenen yetilerinin ABC'si? (Sharader, 2003:1) olarak adlandırılmaya başlanmıştır. Aslında öğrenen özerkliği ve bağımsızlığı kavramlarının temeli 1960'lı yılların ortalarından sonra popüler olan ve dil öğretiminde yaygın olarak kullanılmaya başlayan İletişimsel Dil Öğretimi Yaklaşımına dayanmaktadır.Bu çalışmanın temel hedefi yabancı dil öğrenimi derslerinde öğrenen özerkliğinin duyduğunu anlama becerisi başarısına etkisini göstermektir. Araştırma dinleme stratejileri tabanlı öğretim ile öğrenen özerkliğinin kullanıldığı öğretimin duyduğunu anlama becerisi başarısına nasıl bir etkide bulunduğunu göstermek açısından hem bu dersin uygulamalarına hem de uygulayıcıları olarak öğreticilerine katkıda bulunacaktır.Bu araştırmanın sonuçları özellikle ikinci/ yabancı dil derslerini yürütmekte olan öğretmenler için oldukça önemli veriler içermektedir. Pek çok öğretmenin yabancı dil öğretimi sürecinde karşılaştıkları zorlukları göz önünde bulundurduğumuzda, bu çalışmanın bulguları duyduğunu anlama derslerinde öğrenen başarısını arttırmak için öğretmenlerimize önemli bazı fikirler verecektir. Kabul edilmelidir ki yabancı dil öğretiminde en fazla göz ardı edilen dilsel beceriler dinleme, konuşma ve yazma becerileridir. Pek çok öğretmen bu becerilere oldukça yoğun bir çalışma ve zaman gerektirdiği için odaklanmaktan kaçınmaktadır. Aynı şekilde bu becerilerden biri olan dinleme becerisinin de gelişimi için zaman ve özel bir çaba gereksimi olması, bu becerinin ilk, orta ve yüksek dereceli okullarda göz ardı edilmesine sebebiyet vermektedir. Fakat bu çalışmamızda bahsedilen ve çalışılan dinleme stratejileri ve öğrenen özekliği tabanlı öğretimin uygulanması ile öğretmenler öğrencilerinin başarılarının yükselmesine yardımcı olabilirler. Ayrıca bu tür uygulamalar diğer yabancı dil becerilerine de adapte edilerek başarı artımına yardımcı olunabilir.
dc.description.abstractIn the area of Teaching English as a Foreign Language there have been many changes during the years. These changes always directly affected both the specialists who are the applicants of teaching process and also the foreign language learners. Over the last two decades, the concept of learner autonomy and independence has gained a very important place and it is sometimes named as ?The ABC?s of learner empowerment? (Sharader, 2003: 1). In fact the source of learner autonomy and independence concepts is the Communicative Language Teaching approach which became very popular and widely preferred language teaching approach after the mid-1960?s.The impact of autonomous learning on the success of listening comprehension in foreign language learning classes is the main aim of this study. The research may contribute to the listening courses and the teachers on how listening skill can be improved by the help of the autonomous learning with a strategy based teaching in listening comprehension classes.The results of this study are of importance to second/ foreign language teachers specifically who are enrolling listening classes. Considering the difficulties that most of the teachers face when teaching foreign languages the findings that are shown in this study may give them some ideas in teaching listening in order to help their students to achieve success. It must be admitted that the mostly ignored language skills in teaching foreign languages are listening, speaking and writing. Most of the language teachers prefer not to focus on these skills, because developing them needs a real struggle and time. Since, it consumes time and needs a special effort, mainly the skill of listening become a neglected skill in language classes of primary, secondary and high schools. But, with the help of the autonomous learning applications and the strategies as it is applied in our study the teachers can help their students to improve their success in listening. Also such applications can be applied to the other skills to achieve success.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe impact of learner autonomy on the success of listening comprehension
dc.title.alternativeÖğrenen özerkliğinin duyduğunu anlama derslerinde başarıya etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.subject.ytmUnderstanding
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmListening
dc.subject.ytmListening skill
dc.subject.ytmListening strategies
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid304210
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235639
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess