Show simple item record

dc.contributor.advisorKaluç, Erdinç
dc.contributor.authorEr, Onur
dc.date.accessioned2020-12-29T12:52:49Z
dc.date.available2020-12-29T12:52:49Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414745
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, raylı araçlarda kullanılan fren disklerinin vermiküler grafitli dökme demir olarak üretilmesiyle lamel grafitli dökme demire göre mekanik özelliklerinin ve küresel grafitli dökme demire göre termal özelliklerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Döküm prosesinde, optimum tretman malzemesi miktarının ve optimum aşı türünün belirlenmesi; işleme prosesinde ise, optimum işleme parametrelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu optimum seviyelerin endüstride dökümhane ve talaşlı imalat işletmelerine yol gösterici nitelikte olacağı düşünülmüştür. Tez çalışması genel olarak literatür taraması, simülasyon, döküm prosesi, işleme prosesi ve test aşamalarından oluşmaktadır. Raylı araç fren diskinin optimum havalandırma sistem tasarımını belirlemek için frenleme simülasyonu yapılmıştır. Döküm prosesinin kalitesini henüz tasarım aşamasında sağlamak için döküm simülasyonu yapılmıştır. Döküm prosesi kalıpta işlem tretman tekniği kullanılarak kum kalıba döküm şeklinde yapılmıştır. Döküm ve işleme prosesleriyle ilgili gerçekleştirilen deneysel çalışmalarda tam faktöriyel deney tasarımı metodolojisi kullanılmıştır. Tez kapsamında, vermiküler grafitli dökme demir raylı araç fren diskleri başarıyla üretilmiştir. En yüksek çekme mukavemeti değerini (509,5 MPa) veren kombinasyon olan SB 5 aşı türünün ve 625 g tretman malzemesi miktarının döküm prosesinde optimum seviyeler olduğu tespit edilmiştir. En düşük yüzey pürüzlüğü değerini (1,02 µm) veren kombinasyon olan 200 veya 300 m/min kesme hızının, 0,2 mm/dev ilerleme oranının ve 0,5 mm paso miktarının işleme prosesinde optimum seviyeler olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this thesis study, it has been aimed to improve the mechanical properties with respect to lamellar graphite cast iron and the thermal properties with respect to spheroidal graphite cast iron by manufacturing as vermicular graphite cast iron of brake discs used on rail vehicles. It has been aimed to determine the optimum treatment material quantity and inoculation type in casting process and the optimum machining parameters in machining process. It has been thought that these optimum levels will guide the foundry and machining businesses in industry. The thesis study has been consisted of literatüre review, simulation, casting, machining and test phases in general. To determine the optimum ventilation system design of the rail vehicle brake discs has been conducted braking simulation. To ensure the quality of the casting process in the design phase has been conducted casting simulation. The casting process has been into the sand mold by using the in-mold treatment technique. For experimental studies related to casting and machining processes have been used the full-scale factorial design of eperiments. In the scope of the thesis, rail vehicle brake discs have been successfully produced from vermicular graphite cast iron. It has been determined that the SB 5 inoculation type and 625 g of treatment material quantity, which is the combination giving the highest tensile strength value (509.5 MPa) are optimum levels in the casting process. It has been determined that the 200 or 350 m/min of cutting speed, 0.2 mm/rev of feed rate and 0.5 mm of cutting depth, which is the combination giving the lowest surface roughness value (1.02 µm) are optimum levels in the machinimg process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleRaylı araçlarda kullanılan fren disklerinin vermiküler grafitli dökme demir olarak üretilmesi ile mekanik özelliklerinin iyileştirilmesi
dc.title.alternativeImprovement of mechanical properties with manufacturing as vermicular graphite cast iron of brake discs used on rail vehicles
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-07
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10244875
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575158
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess