dc.contributor.advisor | Bayatlı, Nilüfer | |
dc.contributor.author | Çeşme, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:52:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:52:46Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414734 | |
dc.description.abstract | XIX. yüzyılın ikinci yarısında, yani Osmanlı Sultanları Abdülmecîd Hân (1839-1861),Abdülazîz Hân (1861-1876), V. Murâd Hân (1876) ve II. Abdülhamîd Hân (1876-1909) devirlerinde Osmanlı Devleti'nin eğitim alanında izlediği genel siyaset çerçevesinde; bu devirlerdeki ilk ve ortaöğrenim ana hatlaıyla ele alınmış, yükseköğrenim kurumlarındaki yeni yapılandırılmaların ise asıl sebepleri, mahiyetleri, başarısı ve sonuçları, Dârü'l-Fünûn-i Osmânî (1845), Zirâat Mektebi (1847), Encümen-i Dâniş (1851), Orman Mektebi (1858), Mülkiyye Mektebi (1859), Telgraf Mektebi (1860), Lisân Mektebi (1864), Tıbbiyye-i Mülkiyye Mektebi (1866), Eczâcı Mektebi (1866), Ma'den Mektebi (1872), Dârü'l-Fünûn-i Sultânî Mektebi (1874), İstanbul Dârü'l-Muallimîni (1874), Müze Mektebi (1874), Menşe-i Muallimîn Mektebi (1875), Şehzâdegân Mektebi, Fenn-i Resm ve Mi'mârî Mektebi (1876), Fünûn-i Mâliyye Mektebi (1878), Hukuk Mektebi (1878), Ticâret Mektebi (1882), Hendese-i Mülkiyye Mektebi (1884), Mülkiyye Baytâr Mektebi (1887), Dilsiz ve Amâ Mektebi (1889), Aşîret Mekteb-i Hümâyûnu (1892), Gümrük Dârü't-Ta'lîmi (1892), Aşı Me'murları Mektebi (1892), Gülhâne Askerî Tabâbet Tatbikatı Mektebi ve Serîriyyâtı (1898) ile Dârü'l-Fünûn-i Şâhâne (1900)'nin incelenmesiyle açıklanmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | In the second half of the 19th century, in the frame of Ottoman Empire's following general policy in education era for instance in the sultans of the Ottoman Abdülmecîd Hân (1861-1876),Abdülazîz Hân (1861-1876),V.Murâd Hân (1876) and II.Abdülhamîd Hân (1876-1909) eras the primary and secondary lerarning have been treated by their outlines in these eras, and the new rebuildings' causes ,matters ,success and results have been explained by observing in the university institutions such as Dârü'l-Fünûn-i Osmânî (1845), Zirâat Mektebi (1847), Encümen-i Dâniş (1851), Orman Mektebi (1858), Mülkiyye Mektebi (1859), Telgraf Mektebi (1860), Lisân Mektebi (1864), Tıbbiyye-i Mülkiyye Mektebi (1866), Eczâcı Mektebi (1866), Ma'den Mektebi (1872), Dârü'l-Fünûn-i Sultânî Mektebi (1874), İstanbul Dârü'l-Muallimîni (1874), Müze Mektebi (1874), Menşe-i Muallimîn Mektebi (1875), Şehzâdegân Mektebi, Fenn-i Resm ve Mi'mârî Mektebi (1876), Fünûn-i Mâliyye Mektebi (1878), Hukuk Mektebi (1878), Ticâret Mektebi (1882), Hendese-i Mülkiyye Mektebi (1884), Mülkiyye Baytâr Mektebi (1887), Dilsiz ve Amâ Mektebi (1889), Aşîret Mekteb-i Hümâyûnu (1892), Gümrük Dârü't-Ta'lîmi (1892), Aşı Me'murları Mektebi (1892), Gülhâne Askerî Tabâbet Tatbikatı Mektebi ve Serîriyyâtı (1898) ile Dârü'l-Fünûn-i Şâhâne (1900). | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | XIX. yüzyılın ikinci yarısında Osmanlı yükseköğrenim kurumlarının yapılandırılması | |
dc.title.alternative | Rebuilding of Ottoman university institutes in the second half of the 19th century | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tarih Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Ottoman State | |
dc.subject.ytm | Higher education institutions | |
dc.subject.ytm | High voltage | |
dc.subject.ytm | 19. century | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Turkish education history | |
dc.identifier.yokid | 317890 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241094 | |
dc.description.pages | 250 | |
dc.publisher.discipline | Genel Türk Tarihi Bilim Dalı | |