W.A. Mozart`ın K.V. 219 a Dur keman konçertosunun form ve icra açısından analizi
dc.contributor.advisor | Mansurova, Zuhra | |
dc.contributor.author | Dağ, Özlem Duygu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:52:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:52:37Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414703 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, W. A. Mozart'ın K.V.219 A Dur keman konçertosu öncelikle müzikal form açısından incelenmiş, sonrasında ise eserin icrası ile ilgili; hem kullanılan teknikler hem de gerektirdiği müzikal yorum dikkate alınarak birtakım önerilere yer verilmiştir.Yapılan analizlere temel sağlaması açısından, aynı zamanda eserin yazıldığı dönemin özelliklerine değinilmiş, Mozart'ın konçerto formunu olgunlaştırma süreci ve 18. yy'daki icra kriterleri gözden geçirilmiştir.Mozart'ın keman konçertoları çok berrak, saf ve dengeli bir icrayı gerektirir; notasyonun çok yalın ve kolay gibi gözükmesine karşın, icrada bu yalınlığı yakalayabilmek için teknik bir olgunluk ve arınmış bir müzikaliteye sahip olunmalıdır ? zira söz konusu yalınlık aynı zamanda her küçük ayrıntıyı çok net bir şekilde gözler önüne sereceği için, yeterli olgunluğa sahip olmayan bir icracı için bu; her kusurun ortaya çıkması da demek olabilir. Müzikal olgunluğa erişmemiş bir kemancı, Mozart konçertoları icra ederken ortaya çıkan kusurlar karşısında kendisini adeta savunmasız hissedecektir.Bahsedilen güçlükleri yenmek için bu araştırmada ortaya konan çalışma yöntemlerinin, önerilen etütlerin uygulanması, analizlerin gözden geçirilmesi; aynı zamanda dönemin özelliklerinin iyice anlaşılması ve müzikal formun kavranması Mozart keman konçertolarını icra edecek bir kemancı için çok yararlı olabilir ve icrayı zenginleştirebilir.Anahtar Kelimeler: Mozart, Konçerto, Keman | |
dc.description.abstract | In this research, W. A. Mozart?s K. V. 219 A Dur Violin Concerto has been analysed primarily in terms of its formal structure and afterwards; a range of suggestions concerning the performing respects have been laid with regard to techniques involved and the pertinent interpretation.In order to support the analyses, the characteristics of the period when the concerto was composed; and the criteria of instrumental performance in the 18th century have been examined.Mozart?s violin concertos require a clear, pure and well-balanced performance; despite the fact that the scores of the concertos imply a rahter simple and easy notation, as to reaching the same simplicity and easiness in performing process, one should have reached a technical maturity and an utmost clarified musical quality ? for the menitoned `?simplicity??, which means the exhibition of all the smallest details, may as well mean the exposing of one?s all defects for an unqualified performer. A violinist lacking musical maturity would feel defendless against these emerging defects while performing Mozart concertos.Thus, in order to overcome the mentioned difficulties; adopting the suggested methods of study, application of the commended etudes and observing the analyses which have all been put forward in this research; and at the same time the perception of the musical form of the concerto and the characteristics of the term may contribute substantially to the performance of a violinist who is to interpret this concerto.Keywords: Mozart, Concerto, Violin | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | W.A. Mozart`ın K.V. 219 a Dur keman konçertosunun form ve icra açısından analizi | |
dc.title.alternative | The analysis of Mozart's K.V. 219 a Dur violin concerto in regard to formal structure and performing respects | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Musicians | |
dc.subject.ytm | Music history | |
dc.subject.ytm | Musical language | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Violin | |
dc.subject.ytm | Concerto | |
dc.subject.ytm | Mozart, Wolfgang Amadeus | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.identifier.yokid | 324295 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241150 | |
dc.description.pages | 214 | |
dc.publisher.discipline | Yaylı Çalgılar Sanat Dalı |