Show simple item record

dc.contributor.advisorÜrgün, Satılmış
dc.contributor.authorKaba, Furkan
dc.date.accessioned2020-12-29T12:52:24Z
dc.date.available2020-12-29T12:52:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414655
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, havalimanı yaklaşma sistemleri hakkında genel bir bilgivermek ve dünyada en yaygın kullanılan aletli iniş sistemlerinden biri olan ILS' inönemini ortaya koymaktır. Ayrıca düşük görüş mesafesinin olduğu durumlarda ILSsisteminin sağlayacağı faydayı ve maddi kazancı incelemektir.Bir uçağın uygun doğrultuda ve süzülüş açısıyla inmesi için gereken veriler, büyükölçüde, inilen havalimanında bulunan yaklaşma sisteminden temin edilmektedir. Buçalışmada yer temelli ve uydu temelli seyrüsefer sistemleri, havacılıkta kullanılanharitalar ve ILS sisteminin çalışma prensipleri, CAT I, CAT II ve CAT IIIa,b,cyaklaşma sistemleri ve bunların kullanım sahaları anlatılmıştır. Uçuşa yardımcı olanhavaalanı yaklaşma sistemlerinden olan ve hassas yaklaşma türleri içinde en yaygınolarak kullanılan ILS oldukça önemli avantajlar sağlamaktadır. Düşük görüşmesafesinin ekonomik anlamda oluşturduğu kayıplar niceliksel olarak hesaplanarakortaya koyulmuştur. Bu hesaplar için Kosova Priştine, Ukrayna Odessa, RusyaRostov ve Kırgızistan Bişkek havalimanları seçilmiştir. Ayrıca seçilen örnekhavalimanlarına dair veriler üzerinde yapılan hesaplamalar aracılığıyla, ILSkategorilerinin yükseltilmesinin önemi belirtilmiştir. Limit altı görüş nedeniyleyapılamayan veya geciken uçuşların sebep olduğu maliyetlere dikkat çekilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to give general information about airport approach systemsand to specify the importance of ILS, which is one of the most widely usedinstrument landing systems in the world. Furthermore, to analyze the advantages andthe financial benefits of the ILS system when used in low visibility.The data required for the descent of an airplane in the proper direction and glidingslope are, to a great extent, obtained from the approach system established at thedescended airport. In this study, ground-based and satellite-based navigationalsystems, maps used in aviation and working principles of ILS system, CAT I, CAT IIand CAT III a, b, c approach systems, and their usage areas are described. ILS,which are the most commonly used in the precision approach types and support theflight navigationally provide considerable advantages. Economic losses caused bylow visibility have quantitatively been calculated and presented. For thesecalculations, Kosovo Pristina, Ukraine Odessa, Russia Rostov, and KyrgyzstanBishkek airports were selected. In addition, the importance of upgrading the ILScategories, as indicated by the calculations, was specified based on the data ofselected sample airports. The costs caused by flights that could not be made ordelayed due to the low visibility were highlighted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHavacılık Mühendisliğitr_TR
dc.subjectAeronautical Engineeringen_US
dc.subjectSivil Havacılıktr_TR
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.titleHavalimanı yaklaşma usulleri ve ıls sisteminin risk bazlıincelenmesi
dc.title.alternativeAirport approach procedures and risk based examinationof ils system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-08
dc.contributor.departmentHavacılık Bilimi ve Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10254544
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575425
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess