F.Chopin` in müzik ve form anlayışı açısından scherzo`larının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Güner, Süleyman Sırrı | |
dc.contributor.author | Kargi, Işil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:52:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:52:14Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414622 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Chopin; Scherzo' larının yorumlanmasına katkı sağlamak üzere, hayatı, öğretmenliği, müzikal stili, rubatoyu kullanma biçimleri, armoni ve form açılarından incelenmiş, onun piyano için bestelediği Scherzo' larının, scherzo-trio formunda yazıldığı ve şaka kavramından uzak olup farklı karakterler taşımakta olduğu görülmüştür.Bu Scherzo' larda, klasik dönemdeki eserlerin form yapılarından farklı olarak daha serbest, genişletilmiş cümleler ve Coda' lar göze çarpmakta, tonal, ritmik ve stilistik hareketlerin yarattığı zıtlıklara fazlasıyla rastlanmaktadır. Diğer taraftan Chopin, tonları renk olarak kullanması ve majör-minör kalıplarını sürekli olarak değiştirmesiyle daha zengin bir içerik elde etmiştir. Chopin, Scherzo' larını geniş bir diyapozon içinde yazmış, aynı şekilde arpej halinde kullanılmış akorları da bu geniş diyapozonun içerisinde kullanmıştır. Bununla beraber bu Scherzo' larda eksilmişlerle süslenmiş nota grupları, enarmonik modülasyonlar, sekvensler, kısa süreli modülasyonlar (yönelmeler) ve kromatik pasajlar bulunmaktadır. Bu araştırmayla Chopin' in Scherzo' larında; onun, armonik doku, sonorite ve formu ustalıkla birleştirilip bütünleştirmesiyle üstün sanat eserleri yaratmadaki dehası da ortaya konmuştur.Anahtar kelimeler: Chopin, Scherzo, Piyano, Form, Armoni | |
dc.description.abstract | This study aims at contributing to the general manner of interpreting Chopin?s scherzos for solo piano, while focusing on Chopin?s life as a composer and as a teacher. Chopin?s musical style, his rubato usage, and his scherzos are analyzed. Detailed harmonic and formal analysis of Chopin?s scherzos have shown that he had composed these pieces using the scherzo-trio form, and that these scherzos carried different characteristics beyond the concept of joke.Chopin?s scherzos, compared to the form structures used in the classical era, make use of more extended phrases and codas which are played in a freer manner. The tonal, rhythmic and stylistic movements in these scherzos create many contrasts. Chopin had obtained a richer musical content by using tones as colors, and constantly changing in-between major and minor tonalities. Chopin had composed his scherzos within a broad diapason; his usage of arpeggiated chords contributes to this diapason. These scherzos are furnished with groups of notes embellished by diminished pitches, enharmonic modulations, sequences, short modulations (tonicizations) and chromatic passages. This study has also shown Chopin?s genius in creating great masterpieces; his scherzos are great works of art which unite the concepts harmonic texture, sonority, and form within an astonishing mastery.Keywords: Chopin, Scherzo, Piano, Form, Harmony | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | F.Chopin` in müzik ve form anlayışı açısından scherzo`larının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The musical and formal analysis of F. Chopin?s scherzos | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Form | |
dc.subject.ytm | Chopin, Frederic | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Scherzo | |
dc.subject.ytm | Harmony | |
dc.identifier.yokid | 337388 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 241017 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Piyano Sanat Dalı |