Antonio Vivaldi`nin sol minör fagot konçertosu`nun form ve icra yönünden incelenmesi
dc.contributor.advisor | Akperov, Ali | |
dc.contributor.author | Öztank, Hande | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:52:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:52:14Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414620 | |
dc.description.abstract | Barok dönem; Rönesans ile Klasik Dönem arasında, 17. yüzyılın ilk yarısından, 18.yüzyılın ikinci yarısına dek yaklaşık olarak 150 yılı kapsayan bir dönemdir.15. yüzyıldan sonra Rönesans ile birlikte toplum, Kilise ve İmparatorun otoritesindenkurtulma çabalarına girerek kültürel alanda egemenliğini ilan etmiştir. Artık yalnızca cennetehazırlanmak fikri yerini insana, insan yaşamına ve doğaya bırakmıştır bununla birlikte tümsanat dallarında insan olabilmenin bilinci ön plana çıkmıştır. Barok Dönemde, armoni tekniğimükemmele kavuşmuş, kantat, opera gibi sahne sanatları gelişmeye başlamış ve senfonikorkestraların ilk tohumları atılmıştır.Konçertonun gerçek yaratıcısı olarak kabul edilen Antonio Vivaldi, C. Monteverdi, J.B. Lully, A. Corelli, J.P. Rameau, D. Scarlatti, J. S. Bach ve G. F. Haendel Barok Döneminönemli bestecilerindendir.Bu araştırmada Antonio Vivaldi'nin yaşadığı dönem, dönemin özellikleri, Vivaldi'ninmüzikal stili, müzik tarihindeki yeri ve önemi, günümüzde bestecinin Fagot Konçertolarınıniçinde önemli bir yeri olan Sol minör Fagot Konçertosu form ve icra yönünden incelenmiştir.Anahtar Kelimeler:Antonio VivaldiFagotKonçertoSol MinörForm | |
dc.description.abstract | Baroque Period covers about one hundred fifty year from the early part of seventeenthcentury to the late part of the eighteenth century between the Renaissance and Classical Era.After the fifteenth century, the society together with the Renaissance declares his ownindependence on cultural area; trying to get rid of the Church and the Emperor's authority.Besides, the idea of being prepared for heaven gives its place to human, human's life andnature; and also the conscious of being human comes to the fore in all arts. In Baroque Period,the harmony techniques get perfect some scene arts like opera, kantat begin to develop, andalso some sample symphonic orchestras begin to appear.Antonio Vivaldi who is accepted the real creative of concertos, C. Monteverdi,J.B.Lully, A.Corelli, J.P. Rameau, D. Scarletti, J.S.Bach and G.F. Haendel are the mostimportant composers of Baroque Period.In this study, A. Vivaldi's period, the features of that period, A. Vivaldi's music style,his place and his importance in music history, and also sol minor fagot concerto werescrutinized from the point of form and performance.Key Words:Antonio VivaldiBassoonConcertoG MinorForm | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Antonio Vivaldi`nin sol minör fagot konçertosu`nun form ve icra yönünden incelenmesi | |
dc.title.alternative | A study of g minor bassoon concerto by Antonio Vivaldi according to form and performance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vivaldi | |
dc.subject.ytm | Concerto | |
dc.subject.ytm | Basson | |
dc.identifier.yokid | 337444 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241010 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Vurma Çalgılar Sanat Dalı |