Show simple item record

dc.contributor.advisorErişir, Ersoy
dc.contributor.authorÜn, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-29T12:52:13Z
dc.date.available2020-12-29T12:52:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414618
dc.description.abstractDizel enjeksiyon ray sistemlerinde motorları daha verimli ve ekonomik hale getirmek için yakıt basıncını yaklaşık 2500 bar değerine kadar artırmak gerekmektedir. Beynitik dövme çelikler son zamanlarda enjeksiyon ray sistemleri için geliştirilmiş olup, aynı zamanda otomotiv endüstrisindeki biyel kolu, krank milleri, enjeksiyon rayları, aks pivotları gibi birçok dövme parça için cazip hale gelmiştir. 1250 MPa'a kadar çekme mukavemetine sahip ve yüksek süneklik gösteren bu çelikler herhangi bir su verme ve temperleme işlemi olmaksızın sıcak dövme prosesinden sonra kontrollü bir soğuma yolu ile üretilmektedirler. Bu tez kapsamında yeni geliştirilen mikroalaşımlı beynitik dövme çeliğinin ve bu çeliğe benzer olan referans çeliğinin mikroyapısal gelişimi hem termodinamik ve kinetik hesaplama hem de fiziksel simülasyon yardımıyla incelenmiştir. Mikroyapısal karakterizasyon kısmında ise ışık ve taramalı elektron mikroskoplarından faydalanılmıştır.
dc.description.abstractIn the diesel common rail systems, it is necessary to increase the fuel pressure up to 2500 bar to make engines more efficient and economical as well as to correspond more strict environmental standards. Bainitic forging steels were recently developed for the common rail systems and also becoming increasingly attractive for many forged parts such as connecting rods, crankshafts, injection rails, axle pivots in the automotive industry. A controlled cooling route comprising of hot forging without any quenching and tempering has been established for developing ductile high strength steels with tensile strengths up to 1250 MPa.In this thesis, the microstructural davelopment of the newly developed microalloyed bainitic forging steel and the reference steel which is similar to this steel is examined with the help of thermodynamic and kinetic calculation and physical simulation. In the microstructural characterization part, light and scanning electron microscopes were useden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMetalurji Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMetallurgical Engineeringen_US
dc.titleBeynitik dövme çeliklerde mikroyapısal gelişimin numerik ve fiziksel simülasyonu
dc.title.alternativeNumerical and physical simulation of microstructural development in bainitic forging steels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-23
dc.contributor.departmentMetalurji ve Malzeme Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBainite
dc.identifier.yokid10254824
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid597117
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess