A descriptive study on the concepts of culture and multiculturalism in English language coursebooks
dc.contributor.advisor | Ögeyik, Muhlise Coşkun | |
dc.contributor.author | Korkmaz, İnönü | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:52:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:52:12Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414617 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında amaç İngilizce ders kitaplarındaki çok kültürlülük öğelerinin betimlenmesidir. Kültür ve çok kültürlülük kavramları dil öğretimi alanında son yıllarda önemli paradigmalar olarak değerlendirildiği için, çalışmada dil kitaplarının bu olguları nasıl ele aldığı gösterilmeye çalışılmaktadır. Çalışmanın temel amacı günümüz ders kitaplarının çok kültürlülük öğelerini dil sınıflarında daha faydalı bir ortam yaratmak çabasıyla nasıl sunduklarını betimlemektir. Çalışmanın sınırlılıkları, sadece üç İngilizce dil kitabının incelenmiş olması ve bunun bütün dil kitapları veya bütün diller için bir genelleme ortaya koyamayacağıdır. Fakat, çalışmanın okuyuculara incelenen yabancı dil ders kitaplarında dil öğretimindeki yeni paradigmaların nasıl ele alındığı üzerine faydalı bilgiler sağlayabileceği söylenebilir.Birinci bölüm problem, çalışmanın amacı ve önemi ile birlikte konuyla ilgili önemli kavramları içermektedir. İkinci bölümde, dil ve kültür kavramlarının tarihsel gelişimi sunulmuştur. Ayrıca kültür ve çok kültürlülük kavramlarının dilbilimdeki yeri de ele alınmaktadır. Üçüncü bölüm araştırma modelini ve çok kültürlülük öğelerinin örnek ders kitaplarında sunuluş biçimlerini göstermektedir. Dördüncü bölüm, incelenen çok kültürlülük öğelerinin çalışma açısından önemini vurgulamaktadır. Son bölüm sonuç kısmından oluşmaktadır ve çalışmanın genel bir değerlendirmesidir. Çalışmanın temelde ulaştığı sonuç, sınırlılıkları ve okurlar için öneriler bu bölümde ele alınmaktadır.Çalışmanın sonucu olarak, örnek ders kitaplarında tür bakımından çok kültürlülük öğelerinde çeşitlilik olmasına rağmen, hedef kültür ile çok kültürlülük öğeleri arasındaki dengenin göz ardı edildiği görülmektedir. Ayrıca hangi kültürlerin seçileceği ve bu kültürel öğelerin ne derecede dahil edileceği üzerine ölçütlere rastlanmamıştır.Anahtar Sözcükler1) Kültür2) Kültürel Yeterlilik3) Çok Kültürlülük4) Kültürlerarası Yaklaşım5) Ders Kitapları | |
dc.description.abstract | This thesis study aims to describe multicultural items in English language coursebooks. Since culture and multiculturalism concepts are recently considered to be important paradigms in language teaching area, it is intended to show how language coursebooks deal with them. The main objective is to describe how today?s language coursebooks present multicultural elements to provide a more beneficial atmosphere in language classes. The limitations are that only three English language coursebooks have been investigated and this does not output a generalisation for all coursebooks and languages. However, it might be said that the study would provide readers with useful information on how new paradigms in language learning are dealt within coursebooks.First section includes the objective and significance of the study for language teaching with important concepts for the topic. Second part presents the historical development of culture and language concepts. Besides, the place of multiculturalism concept in linguistics is described here. The third part shows research model and the way sample coursebooks present multicultural items. The fourth part emphasises the importance of these items. The last part of the study includes the conclusion section and is a general evaluation of the study. Overall results, limitations of the study and suggestions for the readers are covered in this part.As a result, even though there is variety in kind of the multicultural elements presented in sample coursebooks, the balance between target culture and multicultural elements seems to be disregarded. Besides, there did not appear any criteria about which cultures will be selected and to which extent these multicultural elements will be included in language coursebooks.Key Words1) Culture2) Cultural Competence3) Multiculturalism4) Intercultural Approach5) Coursebooks | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | A descriptive study on the concepts of culture and multiculturalism in English language coursebooks | |
dc.title.alternative | İngilizce ders kitaplarındaki kültür ve çok kültürlülük kavramları üzerine betimsel bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Multiculturalism | |
dc.subject.ytm | Intercultural relations | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 339924 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241007 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |