Dmitriy Shostakovich`in son eseri op. 147 viyola ve piyano sonatı`nın tarihsel, teorik ve formal incelemesi
dc.contributor.advisor | Paşaoğlu Yöndem, Sibel | |
dc.contributor.author | Suvat, Elis | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:52:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:52:09Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414606 | |
dc.description.abstract | Yirminci yüzyıl, dünyada yaşanan iki büyük savaş ile birlikte, toplumsal ve kültürel alanda pek çok değişikliğin oluştuğu, teknolojinin inanılmaz ölçüde gelişmesine bağlı olarak sınırları aşan yeniliklerin meydana geldiği çok geniş bir dönemi kapsamaktadır. Yirminci yüzyıl müziğinde, bu gelişmelere ve oluşan yenilikçi düşünsel akımlara bağlı olarak birçok farklı akım ortaya çıkmış, biçim, ifade, stil ve içerik bakımından geleneksel olan sınırlar kaldırılarak yeniden şekillendirilmiştir.Dmitriy Shostakovich, yirminci yüzyılda dünya tarihinin önemli bir bölümünü oluşturan Sovyetler Birliği döneminde yaşamış olan gerçek bir Sovyet bestecisidir. Eserlerinde, yirminci yüzyılın dinamizmini yansıtmış, yaşadığı dönemin karşıtlıklarını, yarattığı çok katmanlı, yenilikçi, grotesk stiliyle ifade etmiştir. Ölümünden yalnızca günler önce tamamladığı son eseri Op. 147 Viyola ve Piyano Sonatı, Shostakovich'in Sovyetler Birliği'ndeki yaşamını anlatan otobiyografik bir özellik taşımaktadır.Bu çalışmada, D. Shostakovich'in yirminci yüzyılda yaşadığı Sovyetler Birliği dönemi ile birlikte, yaşamı, müziği ve Op. 147 Viyola ve Piyano Sonatı incelenmektedir. Bu bağlamda, günümüz viyola repertuarında önemli bir yere sahip olan Op. 147 Viyola ve Piyano Sonatı, tarihsel olarak belli bir perspektife oturtularak, teori ve form açılarından incelenecek, böylece bu araştırma eserin daha iyi anlaşılarak yorumlanmasına olanak sağlayacaktır. | |
dc.description.abstract | The 20th century covers a long period punctuated, besides two world wars, by lots of social and cultural changes and border-transcending innovations experienced in line with the incredible progress technology registered. 20th century music saw the emergence of distinctly different trends and movements in paralel to the developments and innovative lines of thought, which were expressed across borders in a non-traditional manner in terms of form, style and substance.Dmitriy Shostakovich is a genuine Soviet composer who lived in the Soviet era, which constituted an important segment of world history. His compositions, expressed in a multi-faceted, innovative and grotesque style, echo the dynamism and the contradictions of the 20th century. His last work Op. 147 Viola and Piano Sonata bears the autobiographical elements of his life in the Soviet Union.This paper is a study of the 20th century Soviet Union in which D.Shostakovich lived as well as his life, music and Op.147 Viola and Piano Sonata. One of the top-ranking items of today?s viola repertoire, Op.147 Viola and Piano Sonata, seen from a specific perspective, will be examined in terms of theory and form, which will be conducive to a better understanding and interpretation of this composition. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Dmitriy Shostakovich`in son eseri op. 147 viyola ve piyano sonatı`nın tarihsel, teorik ve formal incelemesi | |
dc.title.alternative | A historical, theoretical and formal study of Dmitriy Shostakovich's last composition op. 147 viola and piano sonata | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Sonata | |
dc.subject.ytm | Piano sonata | |
dc.subject.ytm | Schostakovih, Dmitri | |
dc.subject.ytm | Russia | |
dc.subject.ytm | Viola | |
dc.identifier.yokid | 339560 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241006 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | Yaylı Çalgılar Sanat Dalı |