Show simple item record

dc.contributor.advisorÖgeyik, Muhlise Coşkun
dc.contributor.authorTuna, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-29T12:52:08Z
dc.date.available2020-12-29T12:52:08Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414601
dc.description.abstractGöreve Dayalı Dil Öğretimi yöntemi, öğretmen ve öğrencinin içerik seçimi, yöntem ve değerlendirme hakkında işbirliği içinde çalışmasını destekleyen öğrenci merkezli dil öğretimi yaklaşımlarından biridir. Bu nedenle, yapılan bu çalışmanın amacı, göreve dayalı dil öğrenme ile geleneksel dil öğrenme yöntemini karşılaştırarak göreve dayalı öğrenmenin okuma becerisi üzerindeki etkisini bulmaya çalışmaktır. Geleneksel dil öğretim yönteminin amacı, dili müfredat ve ders kitabına uyarak herhangi bir ekstra çalışma ortamı sunmadan dili öğretmektir. Ancak göreve dayalı dil öğretim yönteminin amacı dili öğrencilerin birbirleriyle iletişim kurarak etkin katılımlarıyla ve anlama önem vererek öğretmektir. Deneysel bir çalışma olan bu tez, görev temelli okuma aktivitelerinin Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu hazırlık sınıflarındaki İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerinin okuma becerilerini geliştirmedeki etkisini araştırmaktadır. Çalışmanın katılımcıları 27 ve 32 kişilik iki sınıftan oluşan orta seviyenin üstü düzeyinde toplam 59 öğrenciden oluşmuştur. Öğrenciler, Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda İngilizce Öğretmenliği ve İngilizce Mütercim Tercümanlık bölümleri hazırlık sınıflarında eğitim almaktadırlar. Çalışma 2007?2008 eğitim-öğretim yılının ikinci yarıyılında gerçekleştirilmiştir. Her iki grup da haftada yirmi dört saat İngilizce dersi almıştır. Fakat araştırma her iki grupta da haftada iki saat ders dışı aktivite olarak yapılmıştır. Uygulama 10 hafta sürmüştür. Her iki gruba uygulamadan önce okuma becerisinde ne kadar başarılı olduklarını görebilmek için ön-test verilmiştir ve daha sonra ne kadar ilerleme kaydettiklerini tespit etmek için aynı test uygulama sonunda son-test olarak verilmiştir. Test sonuçları istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Bu sonuçlara göre, orta seviyenin üstü seviyede İngilizce dersi için hazırlanan görev temelli okuma aktivitelerinin öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmede olumlu etkisinin olmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractTask-Based Language Teaching (TBLT) is one of the learner-centered approaches to language teaching which supports the fact that the teacher and the learner should work collaboratively in decisions on content selection, methodology and evaluation. Therefore, the aim of this study is to find out the effectiveness of the task-based language teaching by comparing it with traditional language teaching. The aim of traditional second language teaching is to teach the language in accordance with the curriculum and the course book without using any additional activity or task. However, the task-based language teaching aims to teach the language within interaction and active participation of the students into the tasks by focusing on meaning. This thesis which is an experimental study explores the probable effects of task-based reading activities on the improvement of students? reading skills in prep class students at Trakya University, School of Foreign Languages. The participants of the study consisted of totally 59 upper-intermediate level students in two classes of 27 and 32. The departments of the students are English Language Teaching and Interpretation and Translation at Trakya University School of Foreign Languages. The study was conducted in the second term of the academic year of 2007-2008. Both groups took English course for twenty four hours a week. But, the study was carried out in two hours of a week in each group as an extracurricular activity. The application took 10 weeks. Both groups were given pre-test just before the implementation in order to determine how successful they were in reading skill and then they were given the same test at the end of the study as a post-test in order to find out how much they improved. The results were statistically analyzed. According to the results, the task-based reading activities designed for the upper-intermediate level English course didn?t have a positive effect on the improvement of learners? reading skills.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effectiveness of task-based activities on the improvement of learners` reading skills
dc.title.alternativeGörev temelli okuma aktivitelerinin öğrencilerin okuma becerileri üzerindeki etkinliği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading behaviours
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLanguage learning methods
dc.subject.ytmTask-based instruction
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.identifier.yokid340766
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241002
dc.description.pages207
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess