dc.contributor.advisor | Özdil, Kenan | |
dc.contributor.author | Garip, Nergis Ece | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:52:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:52:03Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414585 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; okul yöneticilerinin, göreve yeni başlayan öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme sürecinde, sosyalleştirme stratejilerini kullanma düzeylerine ilişkin öğretmen algılarını tespit etmektir.Araştırmanın evrenini 2007-2008 eğitim yılında Tekirdağ ilindeki (il sınırlarındaki 8 ilçe ve Tekirdağ il merkezindeki) ilköğretim okulları ve lise ve dengi okullar oluşturmaktadır. Her ilçeden random seçilen okullardan toplam 388 göreve yeni başlamış öğretmene (1-5 yıl arası) anket uygulanmıştır.Veri toplamada araştırmacı tarafından geliştirilen; okul yöneticilerinin göreve yeni başlayan öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme sürecinde, sosyalleştirme stratejilerini gerçekleştirme düzeyleri, liderlik, bilgilendirme ve geliştirme fırsatları boyutlarında ele almaktadır ve beşli likert tipinde 31 maddeden oluşan ölçek kullanılmıştır.Araştırma verilerinin istatistiksel analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Farklılıklarının anlamlığının sınanmasında anlamlılık düzeyi ?=. 05 olarak kabul edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgular aşağıda sunulmuştur.1.Okul yöneticilerinin örgütsel sosyalleşme sürecinde sosyalleştirme stratejilerini kullanma düzeylerine ilişkin öğretmen algıları arasında liderlik ve geliştirme fırsatları boyutlarında ve testin toplamında erkek öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir.2.Okul yöneticilerinin örgütsel sosyalleşme sürecinde sosyalleştirme stratejilerini kullanma düzeylerine ilişkin öğretmen algıları arasında branşa göre anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir.3.Okul yöneticilerinin örgütsel sosyalleşme sürecinde sosyalleştirme stratejilerini kullanma düzeylerine ilişkin öğretmen algıları arasında mezun olunan okula göre anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir.4.Okul yöneticilerinin örgütsel sosyalleşme sürecinde sosyalleştirme stratejilerini kullanma düzeylerine ilişkin öğretmen algıları arasında geliştirme fırsatları boyutunda lise ve dengi okullarda çalışanlar lehine anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir.5.Okul yöneticilerinin örgütsel sosyalleşme sürecinde sosyalleştirme stratejilerini kullanma düzeylerine ilişkin öğretmen algıları arasında okulun bulunduğu yerleşim yerine göre; liderlik ve bilgilendirme boyutlarında ve testin toplamında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: , sosyalleşme, örgütsel sosyalleşme, yönetici, öğretmen | |
dc.description.abstract | The aim of this research; to determine of teacher perception concerning using level of socialization strategies of school managers and teachers , who beginning their jobs recently, on the process of organizational socialization.The phase of research carve out primary school and high school (on 8 county on provincial border and Tekirdağ city center) on 2007-2008 Educational year. Survey was applied to total 388 teacher, who beginning their jobs recently (1-5 years) , from schools selected randomly at all county.On data accumulation reformed by researcher; handle on dimension actualization level of socialization strategies school managers and teachers , who beginning their jobs recently, leadership, enlightenment and developing opportunity and five point likert scale composed by 31 items was used.On analize of statistical data, frequency, per centage, arithmetic average, t-test, one-way analysis of variance (ANOVA) was used. On testing of meaningfulness of differences, meaningfulness level was accepted as a=05. Acquired datas were solved on SPSS program.Findings obtained from research were listed below.1.On the process of organizational socialization, between teacher perceptions concerning level of using socialization strategies of school managers, it was determined that there is a meaningfull difference for the benefit of male teachers on dimension of leadership and developing opportunity and total test.2.On the process of organizational socialization, between teacher perceptions concerning level of using socialization strategies of school managers, it was determined that there isn?t any meaningfull difference according to field of study.3.On the process of organizational socialization, between teacher perceptions concerning level of using socialization strategies of school managers, it was determined that there isn?t any meaningfull difference according to alma mater.4.On the process of organizational socialization, between teacher perceptions concerning level of using socialization strategies of school managers, it was determined that there is a meaningfull difference for the benefit of employing on high school on dimension of developing opportunity.5.On the process of organizational socialization, between teacher perceptions concerning level of using socialization strategies of school managers, it was determined that there is a meaningfull difference according to school setlemet on dimension of leadership, enlighnment and total test.Key words: socialization, organizational socialization, manager, teacher. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin göreve yeni başlayan öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme sürecinde sosyalleştirme stratejilerine kullanma düzeylerinin incelenmesi Tekirdağ ili örneği | |
dc.title.alternative | Studying of level of using socialization strategies of school managers and teachers , who begining their jobs recently, on the process of organizational socialization | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Socialization | |
dc.subject.ytm | Organizational socialization | |
dc.subject.ytm | Organizational sociology | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.identifier.yokid | 341007 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 240999 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |