Show simple item record

dc.contributor.advisorÖgeyik, Muhlise Coşkun
dc.contributor.authorZiya, Sevim
dc.date.accessioned2020-12-29T12:52:02Z
dc.date.available2020-12-29T12:52:02Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414583
dc.description.abstractBu çalışma, Edirne Özel Sınav Dershanesi 5. Sınıf öğrencilerinin yabancı dil öğrenim süreçlerine edebiyatı dahil ederek, sözcük dağarcıklarını geliştirmede onlara yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın bir diğer amacı ise, gerçek ve zengin veri sağlayarak öğrencilerin sözcük öğrenimine karşı motivasyonlarını, zevk ve ilgilerini arttırmaktır. Bu amaçla edebiyat, gerçek etkinlikler ve edebi metinler aracılığıyla öğrencilerin var olan ders planlarına dahil edilmiştir.Aşağıda belirtilen sorular çalışmanın amacına ilişkin verilerin toplanması için cevaplanmıştır;1.5. Sınıf öğrencilerinin İngilizce derslerine edebiyatın dahil edilmesi, öğrencilerin sözcük öğrenme ve uygulamalarını daha etkili kılacak mı?2.Edebiyat odaklı yaklaşımla sözcük öğrenen öğrenciler ve klasik öğretim yöntemleriyle çalışan öğrenciler arasında fark var mıdır?Yukarıda belirttiğimiz sorulara cevap bulabilmek için öncelikle dil öğrenimi ve edebiyat arasındaki ilişki incelendi. Derslerde edebiyata yer verilmesinin gerekçeleri sıralanarak, yeni öğrenenlerin sözcük dağarcıklarının geliştirilmesinde edebiyatın rolünden bahsedildi.
dc.description.abstractThis study aims at helping students of 5th grades at Private Sınav School in Edirne in order to improve their vocabulary competence by integrating literature into their language learning process. Another purpose of the study is to increase students? motivation, pleasure and interest towards vocabulary learning by offering authentic and rich input.The following questions were to be answered to collect data regarding the purpose of the study.1.Does the integration of literature into the English courses of 5th grade students enable the learners to learn and practice vocabulary more effectively?2.Is there a difference between the learners studying vocabulary by literature-integrated approach designed for the 5th grade students and the others studying vocabulary by traditional methods?To begin with, in order to find answers to the questions above, the relationship between language teaching and literature were analysed. Reasons for using literature in classes were given, and the role of literature in vocabulary enhancement of the young learners was mentioned.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleEfficiency of literature-integrated approach on vocabulary competence
dc.title.alternativeEdebiyat odaklı yaklaşımın sözcük dağarcığı gelişimine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmLiterary texts
dc.identifier.yokid342096
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240993
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess