Efficiency of literature-integrated approach on vocabulary competence
dc.contributor.advisor | Ögeyik, Muhlise Coşkun | |
dc.contributor.author | Ziya, Sevim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:52:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:52:02Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414583 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Edirne Özel Sınav Dershanesi 5. Sınıf öğrencilerinin yabancı dil öğrenim süreçlerine edebiyatı dahil ederek, sözcük dağarcıklarını geliştirmede onlara yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın bir diğer amacı ise, gerçek ve zengin veri sağlayarak öğrencilerin sözcük öğrenimine karşı motivasyonlarını, zevk ve ilgilerini arttırmaktır. Bu amaçla edebiyat, gerçek etkinlikler ve edebi metinler aracılığıyla öğrencilerin var olan ders planlarına dahil edilmiştir.Aşağıda belirtilen sorular çalışmanın amacına ilişkin verilerin toplanması için cevaplanmıştır;1.5. Sınıf öğrencilerinin İngilizce derslerine edebiyatın dahil edilmesi, öğrencilerin sözcük öğrenme ve uygulamalarını daha etkili kılacak mı?2.Edebiyat odaklı yaklaşımla sözcük öğrenen öğrenciler ve klasik öğretim yöntemleriyle çalışan öğrenciler arasında fark var mıdır?Yukarıda belirttiğimiz sorulara cevap bulabilmek için öncelikle dil öğrenimi ve edebiyat arasındaki ilişki incelendi. Derslerde edebiyata yer verilmesinin gerekçeleri sıralanarak, yeni öğrenenlerin sözcük dağarcıklarının geliştirilmesinde edebiyatın rolünden bahsedildi. | |
dc.description.abstract | This study aims at helping students of 5th grades at Private Sınav School in Edirne in order to improve their vocabulary competence by integrating literature into their language learning process. Another purpose of the study is to increase students? motivation, pleasure and interest towards vocabulary learning by offering authentic and rich input.The following questions were to be answered to collect data regarding the purpose of the study.1.Does the integration of literature into the English courses of 5th grade students enable the learners to learn and practice vocabulary more effectively?2.Is there a difference between the learners studying vocabulary by literature-integrated approach designed for the 5th grade students and the others studying vocabulary by traditional methods?To begin with, in order to find answers to the questions above, the relationship between language teaching and literature were analysed. Reasons for using literature in classes were given, and the role of literature in vocabulary enhancement of the young learners was mentioned. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Efficiency of literature-integrated approach on vocabulary competence | |
dc.title.alternative | Edebiyat odaklı yaklaşımın sözcük dağarcığı gelişimine etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Literary texts | |
dc.identifier.yokid | 342096 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 240993 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |