Hikaye ve deneme türü metinlerde okuduğunu anlama becerilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Günay, Nesrin | |
dc.contributor.author | Palavuzlar, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:51:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:51:56Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414561 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metinlerden hikâye türü ve bilgilendirici metinlerden deneme türüne göre okuduğunu anlama başarısı incelenmiştir.Araştırmanın problem cümlesi, ?Öğrencilerin hikaye ve deneme türlerine ait okuduğunu anlama testlerinden elde ettikleri puanların arasında nasıl bir ilişki vardır?? olarak belirlenmiştir. Problemin çözümü için araştırma tarama modelinde, betimsel yönteme uygun olarak çözümlenmiştir.Araştırmanın örneklemini, Edirne ili Merkez İlköğretim Okulu'nda öğrenim görmekte olan, seçkisiz (random) yöntemle seçilmiş 50 adet 5. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler, hikâye ve deneme türü metinlere göre okuduğunu anlama yeteneğini ölçmeyi amaçlayan iki başarı testi ile toplanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; beşinci sınıf öğrencilerinin hikaye türü metinlerde okuduğunu anlama ve deneme türü metinlerde okuduğunu anlama becerilerinin birbiriyle yüksek derecede ilişkili olduğu bulunmuştur. Kız öğrencilerin başarı puanlarının, her iki tür için de uygulanan deneme ve hikaye ölçeğinde erkeklerden daha fazla olduğu saptanmıştır.Araştırmanın sonunda, elde edilen bulgulardan yola çıkılarak bazı öneriler dile getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Okuma, okuduğunu anlama, metin, metin türleri. | |
dc.description.abstract | In this study, primary school 5th class students? reading comprehension skills for short stories, one of the narrative texts, and essays, one of the informative texts, have been examined.The question sentence of the research has been determined as ?What type of relation is there between the scores obtained by the students from the reading comprehension tests about short stories and essays??. Descriptive methods have been utilized in the research examination model for the solution to the problem.The sample of the study, which was chosen randomly, is composed of 50 5th class students from Edirne Merkez Primary School. Data were collected through two achievement tests for the 5th class students. The main purpose of the tests is to evaluate the aforementioned students? reading comprehension skills for short stories and essays.According to the findings of the research, there exists a significant correlation between reading comprehension skills for short story texts and reading comprehension skills for essay texts of 5th class students. The comprehension level of the female students in reading both short stories and essays is higher and more significant compared to the male students.At the end of the study, some suggestions have been introduced with respect to the research findings.Keywords: Reading, reading comprehension, text, literary genres. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Hikaye ve deneme türü metinlerde okuduğunu anlama becerilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of reading comprehension skills for genres of short story and essay texts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehension | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.subject.ytm | Essay | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Text | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.identifier.yokid | 344745 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241057 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |