Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Hatice Gülru
dc.contributor.authorÖrmeci, Demet Nazli
dc.date.accessioned2020-12-29T12:51:48Z
dc.date.available2020-12-29T12:51:48Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414532
dc.description.abstractÖğretim programı geliştirme ve değerlendirme konuları eğitim alanında önemli bir yere sahiptir ve bugüne kadar birçok araştırmaya konu olmuştur.Bu araştırma da öğretim programı değerlendirme çalışmalarından biridir ve şu anda ilköğretim okullarının 4., 5., ve 6. sınıflarında uygulanmakta olan İngilizce Öğretim Programı'nın değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Değerlendirme, öğretim programının genel özellikleri, hedef ve davranışlar, içerik, öğrenme durumları ve değerlendirme öğeleri kapsamında gerçekleştirilmiş olup, İngilizce öğretmenlerinin öğretim programına ilişkin görüşleri araştırmaya ışık tutmuştur.Bu amaç doğrultusunda bir anket geliştirilmiş ve 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Burdur il merkezi ve ilçelerindeki ilköğretim okullarının 4., 5., ve 6. sınıflarında söz konusu programı uygulayan 70 İngilizce öğretmenine uygulanmıştır.Anket yoluyla toplanan veriler SPSS 15.0 yardımıyla analiz edilmiştir. Maddelerin sıklık ve yüzdelik analizlerinin yanı sıra, bağımsız değişkenler arasındaki ilişki de analiz edilmiş ve bunun için T-test ve ANOVA yöntemlerinden faydalanılmıştır. Bu sayısal değerlere ek olarak, öğretmenlerle görüşmeler de yapılmıştır.Araştırmanın sonuçları öğretmenlerin genel anlamıyla öğretim programı hakkında olumlu düşüncelere sahip olduğunu göstermektedir. Ancak, katılımcılar öğretim programının bazı olumsuz ve eksik tarafları olduğunu açıkça belirtmektedir. Yetersiz öğretmen kılavuzları ve ders saatleri, bazı gerçekleştirilemeyen hedef ve davranışlar, yoğun içerik, öğrenci seviyesinin üzerinde yöntem ve metodlar, yetersiz değerlendirme açıklamaları ve örnekleri bu olumsuzluklara örnek olarak verilebilir.Öğretmenler, daha iyi bir uygulama için programın eksik taraflarının gözden geçirilmesi gerektiğini vurgulamakta ve çözüm önerilerinde bulunmaktadırlar.Sonuç olarak, bu çalışma eğitim alanına önemli bilgiler sunmakta ve program geliştiricilere, öğretmenlere, araştırmacılara ve eğitimcilere program hakkında önemli dönütler vermektedir.Anahtar Kelimeler: öğretim programı, öğretim programı geliştirme, öğretim programı değerlendirme
dc.description.abstractThe issues of curriculum development and evaluation have profound importance in the field of education and have been the subject of many researches so far.The present study is also one of the curriculum evaluation researches and was carried out with the aim of evaluating the English Language Curricula implemented at the 4th, 5th, and 6th grades of Key Stage I and II. The curricula were evaluated in the light of the English language teachers? opinions on the curricula? general characteristics and the components of goals and objectives, content, teaching/learning process, and evaluation.To conduct the study, a questionnaire was designed and applied to the English language teachers who implemented the curricula at the 4th, 5th, and 6th grades of the primary state schools in Burdur province and its sub-provinces in the 2008-2009 academic year. 70 English language teachers participated in the study.The data that were gathered through questionnaires were analyzed by means of SPSS 15.0 (The Statistical Package for Social Sciences). In addition to frequency and percentage analysis of the items, the relation among the independent variables was analyzed by means of T-test and ANOVA (One-Way Analysis of Variance). Besides, some interviews were carried out with the teachers.The results showed that although the teachers have moderately positive opinions towards the curricula implemented at the 4th, 5th, and 6th grades, they point out that the curricula have some weak aspects such as inadequate teacher manuals and class hours per week, some unachievable goals and objectives, intense content, some methods and techniques which are above the students? age and linguistic levels, and insufficient evaluation explanations and examples.The teachers emphasize that these weak aspects should be revised for a better implementation, and they make some suggestions for the weaknesses of the curricula.In conclusion, this study presents valuable data to the field of education and gives feedback to curriculum developers, teachers, researchers, and educationalist.Key Words: curriculum, curriculum development, curriculum evaluationen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn evaluation of English language curricula implemented at the 4th, 5th, and 6th grades in respect of teachers` opinions
dc.title.alternativeİlköğretim okullarının 4., 5., 6. sınıflarında uygulanmakta olan İngilizce öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmCurriculum design
dc.identifier.yokid352129
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241054
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess