Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı matematik programında portfolyonun başarıya ve matematiğe karşı tutuma etkisi
dc.contributor.advisor | Bayazıtoğlu, Ethem Nazif | |
dc.contributor.author | Anahtarci, Seda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:51:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:51:38Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414496 | |
dc.description.abstract | Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Matematik Programında Portfolyonun Başarıya ve Matematiğe Karşı Tutuma EtkisiBu araştırmanın amacı yeni sisteme uygun olarak hazırlanan matematik programında kullanılan portfolyoların(Ö.Ü.D.) tam olarak istenen hedeflere ulaşıp ulaşmadığına bakmak ve uygulamada yapılan yanlışları ortaya çıkarmaktır. Bunun yanında öğrencilerin bu uygulamayla beraber matematik dersi hakkındaki tutumlarında ve başarılarında değişmelerin olup olmadığını tespit etmektir.2008-2009 Edirne İli Lalapaşa İlçesi' nde Cumhuriyet İlköğretim okulundaki 38 öğrenciyle yürütülen bu çalışmada deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışma sırasında öğrenciler rastgele 20' si deney, 18' i de kontrol grubunu oluşturmak üzere iki gruba ayrılmıştır. İki gruba da araştırma öncesi ve sonrasında matematiğe karşı olan tutumlarını belirlemek için ön tutum ve son tutum ölçekleri, çalışmanın matematik başarısına etkisini belirlemek içinse ön test ve son test uygulanmıştır. Araştırma sürecinde deney grubu yapılandırmacı yaklaşıma dayalı matematik programına göre portfolyolar hazırlamış, kontrol grubu ise geleneksel yöntem uygulamaya devam etmiştir.Araştırma öncesinde ve sonrasında verilerin analizi için deney ve kontrol grupları arasında fark olup olmadığını araştırmada ?bağımsız gruplar için t testi? ve grupların kendi içerisinde fark olup olmadığını anlamak içinde ?bağımlı gruplarda t testi? kullanılmıştır.Araştırma sonrasında yapılandırmacı yaklaşıma dayalı matematik programına göre portfolyo hazırlamanın, geleneksel yönteme göre olumlu tutum geliştirmede ve başarıyı arttırmada etkili olduğu saptanmıştır. Kontrol grubundaki öğrencilerin pasif bir şekilde ders dinlemesi sağlanırken, deney grubu öğrencilerine aktif bir şekilde portfolyo hazırlama olanağı sunulması bu öğrencilerin dersi daha iyi anlamalarını ve dersten daha zevk almalarını sağlamıştır. | |
dc.description.abstract | The Effect of Portfolio in Mathematic Programme Which is Based on Constructivism to the Success and Attitude Towards MathematicThe purpose of this research is to define if the portfolio in mathematic programme which based on constructivism completely reaches the necessary targets and to discover the mistakes done in this application. In addition to this, the aim of it is to define the changes of the success and attitude of students towards mathematic lesson together with this application.This study was conducted with 38 students by using experimental method in Cumhuriyet Primary School in Lalapaşa Distric of Edirne. During the study, students are divided into two groups randomly as a control of 18 students and experiment of 20 students. To the both groups, pre and post attitude scales for defining their attitudes towards mathematic and pre and post tests for determining the effect of this study to sudents? success were applied before and after research. During the experimental process, experiment group prepared portfolios according to mathematic programme based on constructivism, but control group continued to use traditional method.Before and after the research, independent samples T tests are used to identify whether there are differences or not between experiment and control groups and paired sample T tests are used to identify whether there are differences in groups themselves.After the research, it can be said that preparing a portfolio according to mathematic programme based on constructivism is more effective than traditional method for improving students? positive attitudes and increasing success. While students in control group listen to lesson passively, students in experiment group prepare portfolios actively and this causes them to understand lesson better and get more pleasure from lesson. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı matematik programında portfolyonun başarıya ve matematiğe karşı tutuma etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of portfolio in mathematic programme which is based on constructivism to the success and attitude towards mathematic | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Portfolio | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.identifier.yokid | 353526 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241100 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |