Show simple item record

dc.contributor.advisorSapayev, Aminbay
dc.contributor.authorToz, Ersin
dc.date.accessioned2020-12-29T12:51:34Z
dc.date.available2020-12-29T12:51:34Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414482
dc.description.abstractYapılan analizlere temel sağlanması açısından, aynı zamanda eserin yazıldığı dönemin özelliklerine değinilmiş, C.Saens ve R.Schumann'ın konçerto formunu olgunlaştırma süreci ve 19. y.y' daki icra kriterleri gözden geçirilmiştir.Bestecinin yaşadığı dönem ve müziğinin stilistik özelliklerinin öğrenilmesi, eserin formunun anlaşılması ve eserin genel yapısının bilinmesi, icracının daha derin bir yoruma sahip olmasına yardımcı olacaktır.Bir eseri daha iyi icra edebilmek için eseri tanımak çok önemlidir, bestecisini tanımak eserin yazıldığı dönemi araştırmak, bu döneme ait gelişmeleri, çalgıların bu dönemdeki teknolojik gelişim seviyelerini, genel tarihsel süreçleri, gelişen toplumsal akış açılarını bilmek müziği daha iyi ifade edebilmek için yardımcı kaynakları oluşturur.Bu eserler üzerinde çalışırken karşılaşılacak olan soruların ortaya konularak çözümlenmesi ve elde edilen verileri değerlendirerek sonuca ulaşmak bu araştırmanın temelini oluşturmaktadır.Anahtar kelimeler : C.Saint Saens, R.Schumann, Konçerto, Viyolonsel
dc.description.abstractIn terms of providing basic to analysis which are done, C.Saint Saens and R.Schumann?s the process of maturing the form of concerto and the criterion of performing in 19. Century were looked over and also features of the term vestige written were mentioned.Learning the term author lived and his music?s stylistics features understanding the form of the vestige and knowing the general type of it will help the performer to have a deep comment on it.Identifying the vestigeis so important to perform it beter; knowing its composer, researching the term of vestige written and developments which belong to this term, general historical processes the level of the technologic development of instruments, developing social point of the views are contributory sources the perform it beter.The survey?s aims are the problems which we see when performing on it and to solve this problems, to collect the contributory sources which will help the performers for aolving some kind of problems, evaluating the obtained knowledges and reach to theKey words : C.Saint Saens, R.Schumann, Konçerto, Viyolonselen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleC.Saint Saens ve R. Schumann`ın a moll viyolonsel konçertolarının form, armoni, yapı açısından incelenmesi ve karşılaştırılması
dc.title.alternativeC. Saint saens no:1 and R.Scuhumann no:1 analizing and comparing of a moll viyoloncello concerto's in terms of form, harmony, structure
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchumann, Robert
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmSaint-Seans, Camille
dc.subject.ytmMusic works
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmForm
dc.subject.ytmHarmony
dc.subject.ytmConcerto
dc.subject.ytmCello
dc.identifier.yokid329783
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320520
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess