Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyol, Ayşe
dc.contributor.authorBayraktar, Sadik
dc.date.accessioned2020-12-29T12:51:32Z
dc.date.available2020-12-29T12:51:32Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414476
dc.description.abstractHer işletme mallarını ya da markalarını rakip mal ve markalardan daha yüksek bir pazar konumuna yükselterek, rekabet üstünlüğünü ele geçirmek ister. Bunu başarabilmek için izleyebileceği değişik yollar vardır. Bazen sadece mal niteliklerinde ilerleyerek bazen sınırlı pazarlama bileşenlerinde ilerleyerek bunu gerçekleştirmeye çalışır. Ancak bunu yaparken temelde tüketicilerin mal kavramına bakış açılarını dikkate alırlar. Örneğin tüketiciler herhangi bir ürünü değerlendirirken hangi niteliklerine veya yararlarına öncelik veriyorlarsa, bu ürünün üreticileri mallarını konumlandırmada da bu yararlara öncelik verirler.Bu araştırmanın amacı yağ markalarının nasıl ve hangi yönleri ile algılandığını saptama ve pazardaki boşlukları belirleyebilmektir. Bu çalışmayla elde edilen sonuçların yağ endüstrisinde etkin rol oynayan ve bu konuda politika oluşturucu ve geliştirici kişilerin yol haritasının çizilmesinde rehber olabileceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: İşletmeler, marka, rekabet, pazarlama, tüketiciler
dc.description.abstractAll the business enterprises would like to obtain competitive advantage by promoting its goods or brands to higher position than of competitors. In order to achieve that, there are pursuable different ways. It has try achieving this sometimes by improving the qualities of goods or sometimes the restricted marketing compotents. Nevertheless, While realizing this, they have basically paid attention of aspect of consumers about commodity concept. For instance, whatever qualities or benefits of them are paid attention by consumers while they are making assessment of any goods, the producers of that product pay attention to these utilities in positioning their goods. The purpose of this research is to determine how oil brands are perceived and which sides of them are perceived and fix market gaps. It has been considered that the results of this research will take the lead in order to draw road maps of policy makers and improvers who play efficient role in oil sector.Key Words: Business, brand, competition, marketing, consumersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka stratejileri ve Türkiye bitkisel yağ sektöründe marka stratejilerinin çok boyutlu ölçekleme tekniği ile analizi
dc.title.alternativeStrategies of brand and analysis on strategies of brand in vegetable oil sector in Turkey by tecnique of multidimensional scaling
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmBrand management
dc.subject.ytmStrategic management
dc.subject.ytmPlant oils
dc.subject.ytmOil industry
dc.subject.ytmMultidimensional scaling
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid358801
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid309079
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess