Yaratıcı yazma yaklaşımının yazılı anlatım becerisinin gelişimine etkisi
dc.contributor.advisor | Günay, Nesrin | |
dc.contributor.author | Duran, Sema | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:51:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:51:23Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414445 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, yaratıcı yazma tekniklerinin ilköğretim I. kademe öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin gelişime etkisi kavramsal olarak incelenmiştir.Araştırmanın problem cümlesi, ?Öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin gelişiminde yaratıcı yazma yaklaşımının etkisi nedir?? olarak belirlenmiştir. Problemin çözümü için tarama modelinden yararlanılmıştır.Araştırmanın örneklemini, yazma öğretiminde kullanılan klasik tekniklere uygun hazırlanan etkinlik örnekleri ve yaratıcı yazma etkinlik örnekleri oluşturmaktadır. Örnekler karşılaştırılarak, klasik tekniklerle yaratıcı yazma teknikleri arasındaki farklar tespit edilmiş ve sonuçlar çıkarılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; ilköğretim I. kademe öğrencilerinin yaratıcı yazma tekniklerine uygun hazırlanan etkinlikle yazma becerilerinin gelişiminin olumlu etkilendiği tespit edilmiştir.Araştırmanın sonunda, elde edilen bulgulardan yola çıkarak bazı öneriler dile getirilmiştir.Anahtar kelimeler: Yaratıcılık, yaratıcı yazma, yazılı anlatım | |
dc.description.abstract | In this research, the effect of creative writing techniques on the development of written expression skills of students in the first stage of primary education was analyzed conceptually.The problem question of the research was determined as ?What is the effect of creative writing approach on the development of students? written expression skills??. Survey method was used for analysing the problem.The sample of the research consisted of activity examples which were prepared in accordance with the classical techniques used in writing teaching and creative writing activity examples. The differences between the classical and creative writing techniques were found out by comparing the examples, and certain inferences were made.According to the findings of the research, it was found out that the development of writing skills of students in the first stage of primary education was affected positively by the activity which was prepared in accordance with the creative writing techniques.At the end of the research, certain suggestions were put forward considering the findings of the study.Key Words: creativeness, creative writing, written expression | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yaratıcı yazma yaklaşımının yazılı anlatım becerisinin gelişimine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of creative writing approach to the development of written expression skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Creative writing | |
dc.subject.ytm | Expression | |
dc.subject.ytm | Written expression | |
dc.subject.ytm | Writing skills based | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 366025 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 309020 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |