Show simple item record

dc.contributor.advisorGünay, Nesrin
dc.contributor.authorDuran, Sema
dc.date.accessioned2020-12-29T12:51:23Z
dc.date.available2020-12-29T12:51:23Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414445
dc.description.abstractBu araştırmada, yaratıcı yazma tekniklerinin ilköğretim I. kademe öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin gelişime etkisi kavramsal olarak incelenmiştir.Araştırmanın problem cümlesi, ?Öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin gelişiminde yaratıcı yazma yaklaşımının etkisi nedir?? olarak belirlenmiştir. Problemin çözümü için tarama modelinden yararlanılmıştır.Araştırmanın örneklemini, yazma öğretiminde kullanılan klasik tekniklere uygun hazırlanan etkinlik örnekleri ve yaratıcı yazma etkinlik örnekleri oluşturmaktadır. Örnekler karşılaştırılarak, klasik tekniklerle yaratıcı yazma teknikleri arasındaki farklar tespit edilmiş ve sonuçlar çıkarılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; ilköğretim I. kademe öğrencilerinin yaratıcı yazma tekniklerine uygun hazırlanan etkinlikle yazma becerilerinin gelişiminin olumlu etkilendiği tespit edilmiştir.Araştırmanın sonunda, elde edilen bulgulardan yola çıkarak bazı öneriler dile getirilmiştir.Anahtar kelimeler: Yaratıcılık, yaratıcı yazma, yazılı anlatım
dc.description.abstractIn this research, the effect of creative writing techniques on the development of written expression skills of students in the first stage of primary education was analyzed conceptually.The problem question of the research was determined as ?What is the effect of creative writing approach on the development of students? written expression skills??. Survey method was used for analysing the problem.The sample of the research consisted of activity examples which were prepared in accordance with the classical techniques used in writing teaching and creative writing activity examples. The differences between the classical and creative writing techniques were found out by comparing the examples, and certain inferences were made.According to the findings of the research, it was found out that the development of writing skills of students in the first stage of primary education was affected positively by the activity which was prepared in accordance with the creative writing techniques.At the end of the research, certain suggestions were put forward considering the findings of the study.Key Words: creativeness, creative writing, written expressionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYaratıcı yazma yaklaşımının yazılı anlatım becerisinin gelişimine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of creative writing approach to the development of written expression skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCreative writing
dc.subject.ytmExpression
dc.subject.ytmWritten expression
dc.subject.ytmWriting skills based
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid366025
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid309020
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess