Show simple item record

dc.contributor.advisorGençler, Ayhan
dc.contributor.authorHalvurt, İpek
dc.date.accessioned2020-12-29T12:51:20Z
dc.date.available2020-12-29T12:51:20Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414435
dc.description.abstractÇalışmanın sorunsalı; kurumsal hizmet içi eğitim faaliyetlerinin tasarımı, planlaması, geliştirilmesi, yönetilmesi ile bunlarla ilgili finansal süreçleri kurumsal hedeflerin yönlendiriciliği altında tek bir merkezden en iyilemektir.Avrupa Birliği kuramsal çerçevesinden yola çıkarak geliştirilecek olan hizmetiçi eğitim modelinde tüm süreçlerin, eğitim yöntem ve teknikleri ile eğitim ortamının birbirine entegrasyonun sağlandığı karma bir eğitim sisteminin yapılandırılması hedeflenmektedir. Tez ?Giriş?, ?Sekiz Bölüm`, ?Sonuç? olmak üzere üç ana kısmından oluşmaktadır.Tezin `Yaşamboyu Öğrenme ile Yetişkin Eğitim Arasındaki İlişkinin Kavramsal Çerçevesi` isimli 1. Bölümünde kurumsal hizmet içi eğitim modelinin geliştirilmesinin dayanağı olan medya zenginliği ile yaşam boyu öğrenme kavramları teorik çerçeveden ele alınmıştır. Tezin `Avrupa Birliğinde Yaşamboyu Öğrenme ve Yaygın Eğitim` isimli 2. Bölümünde ise; Avrupa Birliği ve OECD belgelerine göre yaşam boyu eğitim anlayışının temel prensipleri, sadece modelin avantajları açısından değil aynı zamanda karşılaşılabilecek olan riskleri göz önünde bulundurmak suretiyle dezavantajları açısından da ele alınarak tarafsız bir şekilde ortaya konulmak istenmiştir. Tezin 3. bölümü olan `Bilgi Ekonomisi Açısından Türkiye'de ve Dünya'da Eğitime Genel Bakış`ta ise global ekonomide artık temel ve bağımsız girdi olarak kabul edilen `bilgi gücü` ülkemizdeki ve dünyadaki trendler dikkate alınarak incelenmiş, bu noktada bilgi toplumu özellikleri açısından ülkemizin kaydettiği genel aşama geliştirilecek modelin sistem girdisi olarak ele alınmış, bu noktada işletmelerde toplam kalite yönetimi anlayışının eğitim boyutu ortaya konulmak istenmiştir. Tezin 4. bölümü olan `Karma Eğitim Uygulamasında Kurumsal Yapılanmaya İlişkin Kavramsal Model`de hizmetiçi eğitim modelinin geliştirilmesinde kullanılacak olan sistemin içsel ve dışsal girdi-çıktı analizi yapılmış, böylelikle sistemin alt yapısı ve sonuçları tarafsız bir şekilde ortaya konulmak suretiyle kurumun ihtiyaçlarına spesifike olmuş hizmetiçi eğitim modeli bilimsel verilerden yararlanılmak üzere geliştirilmiştir. Tezin `Karma Eğitim Yönlü Kurumsal Yapılanmaya İlişkin Hizmetiçi Eğitim Modelinde Sürecin Tasarımı` isimli 5. Bölümünde kurumsal hizmetiçi eğitim modelinin tasarım aşamaları ortaya konulmuştur. Tezin `Trakya Birlik Karma Eğitim Sisteminde Uzaktan Eğitim Modeli, Web Tabanlı Öğrenme` isimli 6. Bölümünde Web Tabanlı Öğretim sisteminin varsayımları, iletişim model ve eğitim programları ele alınmıştır. Tezin 7. bölümü olan `Web Tabanlı Öğretim Sistemine Aşamalı Geçiş Sürecinin Tasarımı`nda kuruma özgü web tabanlı eğitim sistemine geçiş ve satın alma etkinliğinin sağlanması konusu detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Tezin 8. bölümü olan `Web Ortamında Scorm Belirtimine Dayalı Senkron ve Asenkron Eğitim Yönetim Sistemi`nde ise sisteme ait kavramlar ve uluslararası standartlar ve sistemin teknik özellikleri genel anlamda ele alınmıştır. Tezin `Sonuç ve Genel Değerlendirme` bölümünde ise karma eğitim sisteminin gelecekte kaydedeceği aşama ile ilgili beklentiler ve karma eğitim sisteminin kuruma özgün boyutuyla hayata geçirilmesinde göz önünde bulundurulması gereken olgular açıklanarak `İnsan Kaynakları Departmanlarıyla`, `Kurumsal İletişim Departmanlarının` ortak çalışma alanlarına dikkat çekilmiş, karma eğitim modelinin tasarımında İnsan Kaynakları Yönetiminin rolü vurgulanmak istenmiştir.Anahtar Kelimeler: 1. Yaşamboyu Öğrenme, 2. Karma Eğitim Sistemi, 3.Web Tabanlı Öğrenme, 4. Bilgi Toplumu
dc.description.abstractThe problematic of this study is to optimize designing, planning, improving and administration of educational activities and financial process about these in direction of institutional tragets only at a single central point.It is to be aimed at forming a mixed educational system which all the process, educational methods and techniques, educational enviroment are entagrated each other about in-service traning model improved in setting out with European Union?s institutional frame. That thesis consist of three main sections; ? Inroduction?, ? Eight Sections? and ?Conclusion?.The concepts of ?Media Richness ? and ?Lifelong Learning? which are on the base of building up institutional inservice traning model are discussed in theorotical frame in the first section, named; ? The Conceptional Frame of Relationship Between Lifelong Learning and Adult Education?. In the second section of that thesis, named ?Lifelong Learning and Extended Education in European Union?, the main principles of lifelong learning comprehension are unbiassedly claimed by the documents of EU and OECD in paying attention to not only advantages of that model but also probable risks that could be encountered. In the third section of, named ?Overview on Education in Turkey and World in the Way of Information Society?, information power that has been accepted as main an independent input from now on, has been examined by trends of world and Turkey, at that point, generel stage at which Turkey has arrived have been argued as system input of that model in view of the charasteristics of information society and total quality management comprehension?s educational side in plants has been claimed. In the fourth section,; ?Conceptual Model Concerning Institutional Structuring in the Practice of The Mixed Education System?, internal and external input-output system analysis which is used for building up in-service educational system has been done, thereby in-service educational model could have been improved which specializes in the needs of institution could be improved by making use of scientific data and suggesting system?s infrastructure and results unbiassedly. In the fifth section , ?In-Service Educational Model On Institutional Structring Biassed Toward The Mixed Education?, designing stages of institutional in-service educational model has been argued. In the sixth section, ?The Model of Distance Education in Trakya Birlik?s Mixed Educational System and Web-Based Learning?, the hypothesis of web-based teaching system and communication model and education programmes are argued. In the seventh section, ?The Draft of Gradual Passing Process to Web-Based Teaching System?, the matter on passage of web-based education system, peculiar to institution and efficency of purchasing that system have been indetail mentioned. In the eighth section, ?The System of Synckron, Asynckron Educational Management Based Upon Scorm Specificaiton in Web Environment, concepts, international standarts and technical qualifications about that system have been mentioned in general. In the section of ?Conclusion and Overall Evaluation?, that thesis has mentioned joint sphere between Human Resorces Department and Corporate Communication Department by explaining expectations about future stage at which the mixed educational siystem has arrived and concepts which could be paid attention in order to carry out the mixed education system in specific way of institution and has put too much emphasis on the role of human resorces departments on designing of the mixed educational model.Key Words: 1. Lifelong Learning, 2.The Mixed Educational System, 3.Web-Based Learning, 4.Information Society.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAvrupa Birliği`nde hizmetiçi eğitim politikaları: Geleneksel ve uzaktan eğitim yaklaşımına göre Trakya Birlik hizmetiçi eğitim modelinin oluşumu
dc.title.alternativeThe policies of in-service training in European Union: The formation of Trakya Birlik's in-service traning model by approach of traditional and distance education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmWeb based applications
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmKnowledge economy
dc.subject.ytmBlended learning
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmInformation society
dc.subject.ytmThrace Union
dc.subject.ytmLifelong learning
dc.identifier.yokid367282
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid309021
dc.description.pages256
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess