Show simple item record

dc.contributor.advisorGönenç Güler, Emel
dc.contributor.authorÜlker, Elif
dc.date.accessioned2020-12-29T12:51:16Z
dc.date.available2020-12-29T12:51:16Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414418
dc.description.abstractDestinasyon, tatilini geçirmek isteyen insanların dinlenmek, gezmek, vakit geçirmek isteyecekleri; doğal güzellikleri, tarihi unsurları, festivalleri, etkinlikleri, gelen ziyaretçilere sunduğu yeme-içme olanakları, bölgeye ait altyapı özellikleri gibi turistik çekiciliklere sahip olan ülke, bölge, şehir ya da bir yerdir.İnsanların, iş hayatının ve günlük kaosun etkisinden kurtulup, dinlenme ve hoş bir deneyim yaşama beklentisiyle verdikleri tatil kararı oldukça önemlidir. Çoğunlukla yılda bir kez verilen bu kararda insanlar, tatil yapacakları destinasyonla ilgili olarak hayal kırıklığına uğramak istemezler ve en iyi kararı vermek isterler. İnsanların bir destinasyonda tatillerini geçirmeye yönelik olarak karar verme süreçlerinde bir takım unsurlar söz konusu olmaktadır. Tatillerini geçirmeyi planladıkları destinasyonun sahip olduğu turistik çekicilikler, kişilerin karar verme sürecini şekillendirmektedir.Bu bağlamda çalışmanın amacı, bir turistik destinasyon olarak Bozcaada'da tatillerini geçirmeye karar vermiş olan insanların, bu karar sürecinde Bozcaada ile ilgili olarak hangi unsurları göz önünde bulundurduklarını belirlemektir.Anahtar Kelimeler: Destinasyon, Destinasyon Pazarlaması, Turizmde Tüketici Davranışı, Karar Verme Süreci.
dc.description.abstractDestination is a country, a region, a city or a place having touristic attraction such as natural beauty, festivals, activities, historical elements, serving food and drinks opportunities where people want to have a holiday, travel, spend their time.The decision of holiday people made in order to get rid of the effect of the business life and daily chaos is fairly important. People do not want to get disappointed with the choice of destination decided mostly once a year and they would like to make the best choice. Some elements are issued on decision making process in terms of the destination people spend their holiday. The touristic attractions of the destinations people have decided to spend their holiday shape their process of decision making.From that point of view, the aim of the study is to determine the elements people who have decided to spend their holiday on Bozcaada as a touristic destination.Key Words: Destination, Destination Marketing, Consumer Behavior in Tourism, Decision Making Processen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDestinasyon pazarlamasında destinasyon seçimi karar verme süreci üzerine bir çalışma: Bozcaada örneği
dc.title.alternativeA study on decision making process choosing destination in destination marketing: Bozcaada sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmDecision making process
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmÇanakkale-Bozcaada
dc.identifier.yokid371332
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid309007
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess