Türkiye`de hazırlanan İngilizce ders kitapları ile uluslararası İngilizce ders kitapları arasındaki kültür aktarımı farkları
dc.contributor.advisor | Ceylan, Hüsnü | |
dc.contributor.author | Barişkan, Can | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:51:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:51:08Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414392 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Türkiye'de hazırlanan ulusal İngilizce ders kitapları ile farklı ülkelerde kullanılmak üzere yurt dışında hazırlanan uluslararası İngilizce ders kitapları arasındaki kültür aktarımı farklılıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaca ulaşabilmek için Türkiye'de hazırlanan iki ulusal İngilizce ders kitabı ile yurt dışında hazırlanan bir uluslararası İngilizce ders kitabı, Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metninde belirtilen kültürel öğeler çerçevesinde karşılaştırılmıştır.Çalışma toplam beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm çalışmaya ilişkin problem, amaç, araştırma soruları, sınırlılıklar, önem ve tanımları içermektedir. İkinci bölümde ise çalışmanın kuramsal çerçevesi yer almaktadır. Bu bölümde dil ve kültür ilişkisinden, yabancı dil öğretiminde kültür aktarımının öneminden, yabancı dil öğretiminde kullanılan kültür öğretim yöntemleri ve materyalleri ile ders kitaplarının kültür aktarımındaki rolünden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde araştırma modeli tanımlanmıştır. Dördüncü bölümde Türkiye'de hazırlanan ulusal İngilizce ders kitapları ile yurt dışında yazılan uluslararası bir İngilizce ders kitabının kültürel içerikleri, Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni'nde belirtilen kültürel konular çerçevesinde değerlendirilmiştir. Son olarak beşinci bölümde ise yapılan değerlendirmelerden elde edilen sonuçlar ve bunlara bağlı olarak sunulan öneriler bulunmaktadır.Çalışmanın sonucunda, Türkiye'de hazırlanan ulusal İngilizce ders kitaplarından, 1997 yılında kabul edilen İlköğretim İngilizce Öğretim Programı'na göre yazılan kitabın kaynak kültür odaklı geleneksel bir ders kitabı olduğu, 2006 yılında yenilenen öğretim programına göre yazılan İngilizce ders kitabının ise hedef kültür odaklı iletişimsel bir ders kitabı olduğu sonucuna varılmıştır. Uluslararası İngilizce ders kitabının Türkiye'de hazırlanan ulusal İngilizce ders kitaplarından farklı olarak çok kültürlülüğü temel alan iletişimsel bir ders kitabı olduğu da tespit edilen bir diğer sonuçtur.Anahtar Sözcükler1)Kültür2)Kültür Aktarımı3)Kültürlerarası Farkındalık4)Çok kültürlülük5)Ders kitapları | |
dc.description.abstract | This study has been carried out for the purpose of stating the cultural transmission differences between the English coursebooks prepared in Turkey and the International English coursebooks prepared abroad. To reach this aim, two national English coursebooks prepared in Turkey and one international English coursebook prepared abroad have been compared under the light of cultural items that are indicated in the Common European Framework for Languages.The study consists of five main parts. The first chapter includes the problem, aim, research questions, limitations, importance and definitions. In the second chapter, there is the theoretical framework of the study. In this chapter, it is mentioned about the relationship between language and culture, importance of the cultural transmission in foreign language teaching, materials and techniques which are used for teaching culture and the role of the coursebooks in cultural transmission. The third chapter includes the research method. In the fourth chapter, the cultural contents of the national English coursebooks prepared in Turkey and international coursebook prepared abroad have been evaluated according the cultural elements which are indicated in the Common European Framework for Languages. Finally, in the fifth chapter there are the results obtained from the cultural evaluation of the coursebooks and suggestions that are presented related with the results.It is concluded that one of the national English coursebooks prepared in Turkey in the frame of English Language Curriculum for Primary Education which was accepted in 1997 is a source culture oriented and traditional coursebook. Moreover, the other national English coursebook prepared with regard to the English Language Curriculum for Primary Education which is renewed in 2006 is a target culture oriented and communicative coursebook. In addition to these, as different from the national English coursebooks, the international coursebook which is studied is a multicultural and communicative coursebook.Key Words1)Culture2)Cultural Transmission3)Cultural Awareness4)Multiculturalism5)Coursebooks | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de hazırlanan İngilizce ders kitapları ile uluslararası İngilizce ders kitapları arasındaki kültür aktarımı farkları | |
dc.title.alternative | The cultural transmission differences between the English coursebooks prepared in Turkey and international English coursebooks | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Cultural effect | |
dc.subject.ytm | Intercultural differences | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.identifier.yokid | 376015 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 309000 | |
dc.description.pages | 193 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |