Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçükaltan, Derman
dc.contributor.authorKocadoğan, Sedat
dc.date.accessioned2020-12-29T12:51:04Z
dc.date.available2020-12-29T12:51:04Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414379
dc.description.abstractTurizm sektörünün temel yapı taşlarını konaklama işletmeleri oluşturmaktadır. Bir destinasyonda, konaklama işletmelerinin hizmet ve fiziksel kalitesi elbette o destinasyonu hem pazarlanabilirlik açısından hem de bölge turizm gelirleri açısından diğer rakip destinasyonlara göre avantajlı kılacaktır. Ancak konaklama işletmelerinin hizmet kalitesinden bahsederken, bu işletmelerin ana unsurunu da insan faktörünün oluşturduğunu da unutmamak gerekir. Konaklama işletmesindeki kalite, çalışanların kaliteli hizmet üretmesi ile doğru orantılıdır. Bu kaliteli hizmet üretme konusu işlet-menin sadece yatırım büyüklüğü ve fiziksel olanakları ya da sadece çalışanların iyi eğitim almaları ve tecrübeli olmalarına bağlamak çok da doğru olmaz.Konaklama işletmeleri de diğer işletmeler gibi istihdam ettikleri işgörenler üzerinde doğal olarak bazı çalıştırma politikaları uygularlar. Bu politikaları psikolojik, ekonomik ve yönetsel politikalar olarak üç guruba ayırmak mümkündür. Ancak ?Acaba uygulanan bu çeşitli politikalar, motivasyon açısından işgörenler üzerinde ne gibi etkiler yapmaktadır?? İşletme yönetimi belki genel kabul gören iyi modellere ya da tecrübelerine dayanarak bir takım politikalar izleyebilir ve uygulayabilir ancak bunlar işgören motivasyonu üzerinde ne kadar etkilidir? Bu çalışmada bu ve buna benzer soruların cevapları aranmaya çalışılacaktır.Anahtar kelimeler: İstihdam Politikaları, Turizm, İşgören Motivasyonu
dc.description.abstractThe basic building stones of tourism sector are accommodation enterprises. The physical and service quality of accommodation enterprises at one of the desti-nation will certainly make it competitively advantageous against other competitors in terms of both marketability and tourism incomes. However, it must not be forgotten that the basic element of this enterprise is human while mentioning about the service quality of accommodation enterprises. The service quality of an accommodation enterprise is to be a positive function of employees? production of quality service. It is not fair to relate the issue of quality service with only the size of investment or physical facilities or only the good training of its employees with their being expe-rienced. The morale and motivation of the employees also affect the service quality directly.Accommodation enterprises as other enterprises naturally apply some em-ployment policies to the employees they employ. It is possible to divide these policies into three: psychological, economical and managerial policies. Nevertheless, ?What kinds of effects do these applied various policies have on employees in terms of their motivation?? The management of an enterprise may follow and apply some policies based on appreciated good models. However, how effective are these policies on employees? motivation? In this study, the answers to these questions and answers to the similar questions are tried to be found out.Keywords: Employment Policies, Tourism, Employee Motivationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de turizm sektöründe istihdam politikalarının işgören motivasyonuna etkileri: Ege bölgesinde beş yıldızlı oteller üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe effects of employment policies in tourism sector on the motivation of employees in Turkey: Research on five star hotels in Agean region
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmEmployment
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmFive star hotels
dc.subject.ytmAegean region
dc.subject.ytmEmployment policies
dc.identifier.yokid378644
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308919
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess