Show simple item record

dc.contributor.advisorYiğit, Birol
dc.contributor.authorChairoula, Pervin
dc.date.accessioned2020-12-29T12:50:31Z
dc.date.available2020-12-29T12:50:31Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414263
dc.description.abstractBu çalışmada Türkiye, Yunanistan ve Bulgaristan eğitim sistemleri incelenmiş, bu ülkelerdeki denetim olgusuna bakılarak, benzer ve farklı yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır.2008-2011 yılları arasında Türkiye, Yunanistan ve Bulgaristan'ın eğitim sistemleri incelenmiştir. Kaynak taraması yöntemiyle yapılan ön çalışma ve ülkelerin Bologna sürecinde hazırladığı raporların incelenmesi sonrasında öğretmenlerle yapılan görüşmeler, bu ülkelerdeki eğitim sistemi ve eğitim sistemindeki denetim olgusunu ortaya çıkarmıştır. Eğitim sistemlerindeki değişik yapıların denetim olgusunu nasıl etkilediği önemlidir.Çalışma öncesinde bölgelere yapılan ziyaretler, yazılı kaynaklardaki bilgiler ve uygulama arasında bazı farklar olduğunu göstermiştir.İnceleme sonrasında ülkelerin eğitim ve denetim sistemleri bazı alanlarda benzerlik gösterirken, aralarında farklılıklar olduğu da tespit edilmiştir. Özellikle Yunanistan eğitim denetimi sisteminde müfettiş olgusunun bulunmadığı görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Eğitim Sistemi, Eğitim Denetimi, Müfettiş, Rehber Öğretmen
dc.description.abstractIn this study the education and educational supervision systems of Turkey, Greece and Bulgaria were examined, considering the phenomenon of supervision the similar and different aspects of the systems were identified.Between the years 2008-2011 the education systems of Turkey, Greece, and Bulgaria were examined. After a preliminary source research and examining the country reports in the Bologna process the interviews with teachers revealed the education system and the phenomenon of supervision in these countries. It is important how the different structures in the education systems affected the phenomenon of supervison.Before the study, the visits to the regions have showed that there are some differences between the information in written sources and ongoing practice.After the research it was found that although in some areas the systems are similar to eachother, some different aspects were also identified. Especially, it was noticed that there is no phenomenon of inspector in the Greek supervision system.Keywords: Educational System, Educational Supervision, Inspector, Supervisoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim denetimi Türkiye - Yunanistan - Bulgaristan örneği
dc.title.alternativeEducational supervision the examples of Turkey - Greece - Bulgaria
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmGreece
dc.subject.ytmBulgaria
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSupervision of education
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmController
dc.identifier.yokid396702
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321030
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess