Viyolonselde yay tutuş tekniği ve temel yay teknikleri; legato, detashe, staccato ve spiccato` nun incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sapayev, Aminbay | |
dc.contributor.author | Araboğlu, Tanju | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:50:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:50:29Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414259 | |
dc.description.abstract | Viyolonsel icrasında, yay tekniğinin kullanımı ve kişiye özgü pozisyonu bulabilmek nitelikli bir yorum oluşturabilmek için en belirleyici özelliktir. Bu nedenle günümüzde farklı ekollerin oluşturduğu yay tutuş tekniklerini daha iyi kavramak ve bu tekniklerin beraberinde getirdikleri tutuş pozisyonlarını bulabilmek viyolonsel icrasında önemle üzerinde durulması gereken bir konudur. Viyolonsel icrasının başlangıcında bu önemli noktaları kavramak, farklı ekolleri tanımak ve aralarındaki farklılıkları görmek icracıların kendi üsluplarını oluştururken ve yay tekniklerini kullanırken en büyük dayanakları olacaktır.Dolayısıyla, farklı ekollerin tanınması, bu ekollerin oluşturduğu yay tutuş tekniklerinin ortaya konularak incelenmesi ve elde edilen bulguların doğrultusunda viyolonsel icrasında doğru yorumu ve icracıların kendi üsluplarını oluşturmalarını sağlayacak bilgilendirici bir kaynak sunmak bu tez çalışmasının temel amacını oluşturmaktadır.Bu çalışmada, Viyolonselde yay tutuşu ve temel yay teknikleri olan ?Legato?, ?Detashe?, ?Staccato? ve ?Spiccato? ile ilgili elde edilen veriler incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Ulaşılan bulguların viyolonsel icrasında yol gösterici olacağı ve yay tekniklerinin öneminin anlaşılarak çözümlenmesine ve yorumlanmasına olanak sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Legato, Detashe, Staccato, Spiccato, Viyolonsel, Yay Tutuş Tekniği | |
dc.description.abstract | At playing cello, bowing technique and the individual playing position are the most distinctive features to present a qualified interpretation. So, today, to comprehend better the bow hold techniques, which were formed by different schools of performance, and to findi out positions of bow hold is the subject that should be overemphasized. To comprehend these important points before the performance, to familiarize different schools of performance and to recognize differences among them, will provide a great basis for cellists during the process of forming their own style and playing with bow techniques.Thus, introducing different schools of performance, analyzing the bow hold techniques, which were formed by these schools, and presenting an informative resource, which will provide cellists to form a right interpretation and to find their own style, constitute the aim of this study.In this study, the gathered data about cello bow hold technique and basic bowing techniques; Legato, Detashe, Staccato and Spiccato, were analyzed and compared. It has been thought that findings of this study will be a guidance at playing cello and will provide a resolvement and an interpretation of the bow techniques by comprehending them.Keywords: Legato, Detashe, Staccato, Spiccato, Cello, Bow hold technique | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Viyolonselde yay tutuş tekniği ve temel yay teknikleri; legato, detashe, staccato ve spiccato` nun incelenmesi | |
dc.title.alternative | Cello bow hold technique and basic bowing techniques; the analysis of legato, detashe, staccato and spiccato | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yaylı Çalgılar Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Cello | |
dc.subject.ytm | Bow techniques | |
dc.subject.ytm | String instruments | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.identifier.yokid | 400037 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 320990 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |