Show simple item record

dc.contributor.advisorErbay, Berrin
dc.contributor.authorAltuna, Gürol
dc.date.accessioned2020-12-29T12:49:18Z
dc.date.available2020-12-29T12:49:18Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414066
dc.description.abstractIV ÖZET Bremzeler -bizi ilgilendiren anlamda- içinde savaş uçak ları motorlarının denendikleri yerlerdir. Brernzelerde uçak motoru rölanti,tam gaz ve A/B olmak üze re üc devirde denenirler. Motorun ürettiği gürültü de motor devrine göre değişir. Motorun önünde, rölanti devrinde 115 dBA tam gaz devrinde 135 dBA ve A/B devrinde 140 dBA seviye lerine yakın bir gürültü üretilmektedir. Bremzenin etrafını uçak motorunun gürültüsünden korumak için bremzeye hava gir diği yere ve bremzeden eksoz gazının çıktığı yere gürültünün şiddetini azaltan özel bacalar inşa edilmelidir. Bremzelere havanın girdiği kısımda gürültü şiddetinin azaltılması için genellikle akustik paralel paneller (baffle) kullanılır. Bu paneller, yüzeyi delikli metal levha ile kaplanmış akustik malzemeden oluşur. Bu çalışmada bremzenin hava giriş kısmındaki gürültü nün, akustik paralel paneller kullanılmadan, dairesel kesitli paneller kullanarak zay ıf lat ı labi 1 ir olup olmadığı ve daire sel kesitli paneller yerine kullanılmış uçak last igi kul lanı - lırsa bremzenin hava gıris kısmında ne kadarlık bir zayıflama el de edilebilebilecegı araştırılmaktadır.
dc.description.abstractSUMMARY Test cells are, in the meaning they interest us, are equipments to test fighter aircraft engine. In the test cells, aircraft engines are tested on three cycles idle, military and After/Burner. Noise of the engines is varied by the cycle of the engine. Level of noise is about 115 dBA, 135 dBA and 140 dBA in the cycle of the idle, military and A/B, respectively. To absorb noise from the test cell, in the air inlet and exhaust gas outlet secti ons, special noise attenuater tower must be built-up. To reduce the noise indensity in the air inlet section of the test cell, in general, acoustic parallel baffles are used. The baffles are constructed from two parellel sheets of perforated metal filled with glass or mineral wool. In this study, the reduction of noise by clyndirical tu bes that have acoustical metarial in the air inlet section of the test cell is studied.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.title1.HBM K.lığı kapalı bremzesi emiş bacasında gürültü izolasyonu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTest cell
dc.subject.ytmNoise isolation
dc.subject.ytmFighter aircrafts
dc.identifier.yokid29206
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid29206
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess