Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşaran, Zekiye
dc.contributor.authorAslan, Mehmet Fahrettin
dc.date.accessioned2020-12-29T12:48:14Z
dc.date.available2020-12-29T12:48:14Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/413835
dc.description.abstractÖZET Kocaeli bölgesi ilköğretim okullarında okuyan öğrencilerin spora yönelmelerinde ailenin, beden eğitimi öğretmeni ve çevrenin etkileri Bu çalışmada, ilköğretim öğrencilerinin spora yönelmelerinde ailenin, çevrenin ve beden eğitimi öğretmenlerinin etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Kocaeli ili merkezdeki farklı bölgelerde bulunan ilköğretim okulları ve burada okuyan 2500 öğrenci teşkil etmiştir. İlköğretim 6., 7.ve 8. Sınıflarında okuyan deneklere 22 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Deneklerden 2451 'i ( % 98 ) anketi cevaplandırmıştır. Araştırmada, frekans, yüzde ve 05 anlamlılık düzeyinde Pearson korelasyon tekniği kullanılmıştır. Kullanılan anketlerin analizi Windows SPSS paket bilgisayar programı ile yapılmıştır. Araştırma sonunda; spora yönelmede ailenin etkisi ilk sırayı almıştır. Bunun yanında özel okullardaki tesis sayısına bağlı olarak öğrencilerde spora yönelmenin fazlalığı ile haftada 2 saat olan beden eğitimi derslerinin öğrencilere getirişinin çok büyük olmadığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Spor,Beden Eğitimi Öğretmeni,Aile
dc.description.abstractABSTRACT Influence of Families, Sport Teachers and Environment on Primary School Students in Kocaeli Region to be directed Towards Sport The aim of this study is to determine the effect of sport teachers, families and environment on primary school students to be directed to sport. Various primary schools in Kocaeli region and 2500 students from these schools constitute the universe of this study. An inquiry of 22 questions has been conducted to students from 6, 7 and 8th classes. 98% of the participants namely 2451 out of 2500 answered the inquiry. Pearson correlation method with frequency, percentage and 0.5 significant level has been used in this research. The result analysis of inquiries has been carried out using Windows SPSS software. Consequently, family influence is ranking first directing students to sport. It was also concluded, those sport courses in schools 2 hours per week and excessive number of students directing to sport due to number of facilities in their colleges, do not too much bring benefit to students. Keywords: Sport, Sport Teacher and Familyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleKocaeli bölgesi ilköğretim okullarında okuyan öğrencilerin spora yönelmelerinde ailenin, beden eğitimi öğretmeni ve çevrenin etkileri
dc.title.alternativeThe effects of family, gym teacher and environment on elementary school students to be directed to sport in Kocaeli
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid116481
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid115285
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess