Show simple item record

dc.contributor.advisorMeriç Bingül, Bergün
dc.contributor.authorBayazit, Betül
dc.date.accessioned2020-12-29T12:47:43Z
dc.date.available2020-12-29T12:47:43Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/413673
dc.description.abstractÖZETEĞ T LEB L R Z H NSEL ENGELL ÇOCUKLARDA EĞLENCEL ATLET ZMANTRENMAN PROGRAMININ PS KOMOTOR ÖZELL KLERE ETK SBu çalışmanın amacı, eğitilebilir zihinsel engelli çocuklarda eğlenceli atletizmantrenman programının psikomotor özelliklere etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya, yaşları 11-14 arasında olan 36 eğitilebilir zihinsel engelli ile 8 normal eğitim alan öğrenci olmak üzeretoplam 44 erkek öğrenci katılmıştır. Antrenmanlar, haftada 3 gün, günde 90 dakika olmak üzeretoplam 8 hafta süresince devam etmiştir. 8 haftalık antrenman programı öncesinde ve sonrasında,deneklere ?Eğlenceli Atletizm Beceri Testi? ve ?Motor Davranış Değişikliğine Yönelik GözlemFormu?, antrenmanların altıncı haftasında ise deney grubundaki çocuklara ?Özel OlimpiyatlarAnket Formu? uygulanmıştır.statistiksel değerlendirmeler SPSS 13.0 paket programında yapılmıştır. Eğlenceliatletizm antrenmanı sonrasında hem partnerli hem partnersiz grup istatistik anlamda gelişmegösterirken (p<0,01; p<0,05), kontrol grubunda gelişme olmamıştır (p>0,01; p>0,05). Motorbeceri davranış değişikliği, partnerle çalışan kaynaştırma grubunda daha fazla artış göstermiştir(p<0,01; p<0,05).Anahtar Kelimeler: Zihinsel Engelli, Psikomotor Gelişim.
dc.description.abstractABSTRACTTHE EFFECT OF THE PSYCHOMOTOR FEATURES OF THE ENTERTAININGFUN ATHLETICS TRAINING PROGRAMME ON MENTALLY RETARDEDCHILDREN WHO CAN BE TRAINEDThe aim of this study is, to examine the effect of the psychomotor features of theentertaining fun athletics training programme on mentally retarded children who can betrained. The research has been made on 36 mentally retarded students between 11-14 agesthat can be trained and 8 normally trained students, totally 44 male students. The trainingslasted 8 weeks, three days a week and 90 minutes each day. During the 8 week trainingsbefore and after the trainings the students were given ?Entertaining Athletics Skill Testing?and ?Observation Form On Motor Behaviour Variation?, on the sixth week of the trainingsthe subject students were given ?Special Olympics Inguiry Form?.The statistical datas by using SPSS 13.0 package programme. After the entertainingathletics training the group has made a progress statistically (p<0,01; p<0,05) both with andwithout a partner, the control group has not made any progress. Motor skill behaviourvariation has been spotted more with the gathered group that works with a partner (p<0,01;p<0,05).Key Words: Mentally Retarded, Psychomotor Development.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleEğitilebilir zihinsel engelli çocuklarda eğlenceli atletizm antrenman programının psikomotor özelliklere etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the psychomotor features of the entertaining fun athletics training programme on mentally retarded children
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid186508
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid194184
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess