Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçükkancabaş, Selin
dc.contributor.authorBiner, Nur
dc.date.accessioned2020-12-29T12:47:27Z
dc.date.available2020-12-29T12:47:27Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/413592
dc.description.abstractKüreselleşmenin getirdiği aşırı tüketimin çevreye olan etkileri olumsuz yöndedir. Günden güne artan çevre problemlerin önlenemeyecek boyutlara ulaşması (küresel ısınma vb.) tüketicileri gelecek nesiller için yaşanabilir bir dünya bırakma konusunda endişelendirir olmuş ve tüketiciler çevre hakkında kaygılanmaya başlamışlardır. Bu yüzden çevre için satın alma kararlarını değiştirerek bir şeyler yapabileceğine inanıp, çevreye dost (yeşil ürün) ürünleri satın almayı tercih ederek yeşil tüketiciler haline gelmişlerdir.Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin çevre için bireysel olarak bir şeyler yapabileceğine olan inancı yani algılanan tüketici etkinliğinin ve çevresel kaygının, yeşil satın alma davranışı üzerindeki etkisi araştırılmasıdır. Bu çalışmada ayrıca yaş değişkeninin çevresel kaygı ve satın alma davranışı arasındaki ilişki üzerinde düzenleyici (moderatör) bir etkiye sahip olup olmadığı da incelenmiştir.Araştırmanın verileri Tekirdağ, Edirne ve Kırklareli'nde ikamet eden toplam 500 tüketiciden elde edilmiştir. Çalışmada kota ve kolayda örnekleme yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırma hipotezlerini test etmek için SPSS 17.0 istatistik programı kullanılarak bir dizi analiz (faktör, regresyon,t test, ANOVA analizleri) yapılmıştır. Araştırma sonuçları göstermektedir ki algılanan tüketici etkinliği ve çevresel kaygı, yeşil satın alma davranışı üzerinde anlamlı ve pozitif etkiye sahiptir. Ayrıca yaş değişkeninin yeşil satın alma davranışı ile çevresel kaygı arasındaki ilişkiyi düzenleyici bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Yeşil Pazarlama, Yeşil Tüketici, Çevresel Kaygı, Algılanan Tüketici Etkinliği, Yeşil Satın Alma Davranışı, Yaş Değişkeni
dc.description.abstractAbstractThe effects of overconsumption to nature because of global warming are negative. Reaching unavoidable level of natural problems that increase day by day (like global warming) make consumers to keep in suspense about hand down a livable world to the next generations. Thats why they became green consumers prefering environment-friendly productions (green production) and they believed that they can do something by changing their ecologically conscious behaviour.The aim of this study is to examine the effect of ecologically conscious customer belief of consumers that they can make something for environment individually in other words perceived consumer effectiveness and environmental concern on green purchase behavior. Besides in this study, it is also analyzed the moderating effect of age on the relationship between environmental concern and ecologically conscious customer behaviour. The data was collected from 500 consumers who live in Tekirdağ, Kırklareli and Edirne. In the study convenience and quota sampling methods were used. A range of analysis were conducted (factor, regression, t test, ANOVA analysis) by using SPSS 17.0 statistical package for social science to test the hypothesis of the study.The results of the study showed that perceived consumer effectiveness and environmental concern have a meaningful and positive effect on green purchase behaviour. Besides it is found out that age variable has a moderator effect on the relationship between environmental concern and green purchase behaviour.Keywords: Green marketing, Green consumer, Environmental concern, Perceived consumer effectiveness, Ecologically conscious customer behaviour, Age Variableen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin yeşil ürün satın alma davranışlarının incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of consumers' green purchasi̇ng behavi̇or
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGreen marketing
dc.subject.ytmGreen product
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid10048583
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370387
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess