Show simple item record

dc.contributor.advisorAker, Ahmet Tamer
dc.contributor.authorUluğ, Özlem Şeyda
dc.date.accessioned2020-12-29T12:47:21Z
dc.date.available2020-12-29T12:47:21Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/413563
dc.description.abstractBu çalışmada üniversite öğrencilerinde depresyon düzeyine ebeveyn kaybının ve anne baba ayrılığının etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın amaçları doğrultusunda ele alınan anne ve/veya baba kaybı olan 494 öğrenci katılımcı grubunu, herhangi bir nedenle anne babası ayrı yaşayan 268 öğrenci karşılaştırma grubunu ve anne baba kaybı/ayrılığı bulunmayan 500 öğrenci ise kontrol grubunu oluşturmuş ve incelenen örnek grubu 1262 öğrenciden oluşmuştur. Beck Depresyon Envanteri kullanılarak elde edilen depresyon puanlarında gruplar açısından anlamlı bir fark gözlenmemişken; tüm grupta ve her grupta ayrı ayrı yürütülen regresyon analizleri sonucunda incelenen sosyodemografik değişkenlerden kız öğrenci olmak ve anne eğitim düzeyinin düşük olması; akademik değişkenlerden okuduğu üniversiteyi/bölümü istememek ve mezun olma olasılığını düşük görmek; ruhsal durum, yardım arama ve diğer kültürel özelliklere ilişkin değişkenlerden sosyal destek azlığı ve yaşam olayı sayısı ve son olarak da kontrol grubunda olmak depresyon düzeyinin belirleyicileri olarak saptanmıştır. Elde edilen bulgular genç nüfuslu Türkiye'nin üniversite gençliğinde koruyucu ruh sağlığı politikalarının ne denli önemli olduğunu ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractThis study aims to investigate the effects of parental loss and separation on depression levels in university students. The sample consisted of 1262 university students; it included 494 who lost one or both parents, 268 whose parents live apart, and a control group of 500 students whose parents were healthy and living together. Although there were no differences between groups in terms of Beck depression total scores, regression analyses conducted in the whole group and in groups separately showed some differences. Being female, lower maternal education, lower preference for the school, lower estimated probability for graduation, lower perceived social support, total number of negative life events and belonging to the control group predicted higher BDI scores. The results demonstrate the need for preventive mental health policies for youth in Turkey, where people in younger age groups constitute the majority of the population.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikiyatritr_TR
dc.subjectPsychiatryen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde depresyon düzeyine ebeveyn kaybının ve anne baba ayrılığının etkisi
dc.title.alternativeThe effect of parental loss and separation on depression levels in university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikiyatri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid303422
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid204083
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess