Çelik jantların üretimi ve kalite kontrolü
dc.contributor.advisor | Aydınbeyli, Nedret | |
dc.contributor.author | Söylemez, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:46:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:46:51Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2020-11-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/413409 | |
dc.description.abstract | ÖZET Karayolu taşıtlarında, yükü taşıyan esas eleman olan jantlar değişik ebatlarda imal edilmektedir. Jantlardan alüminyum alaşımlılar döküm olarak, çelik saçtan imal edilenler ise haddeleme, derin çekme veya sıvama usulü ile imal edilmektedir. Çelik saçtan imal edilecek jantlarda derin çekme, yaşlanma ve yorulma özelliklerine sahip malzemeler kullanılmalıdır. Jant elemanlarının birleştirilmesinde çoğunlukla kaynak kullanılır. Kaynak işlemi, iki metalik malzemenin birbirine elektrod veya ısı yolu ile birleştirilmesi esasına dayanır. Çelik malzemelerin kaynak işlemlerinde başardı operasyonlar için ön ısıtma tavsiye edilmektedir. Ön ısıtma malzeme yapısındaki kırılganlığı arttırıcı özellikteki hidrojenin, artıkların ve oksitlerin birleştirilecek bölgeden uzaklaştırılmasını sağlar, ön ısıtmalı kaynak yönteminin en güzel örneği çelik jant çemberlerinin kaynatılmasında kullanılan ALIN KAYNAK yöntemidir. Alın kaynak yönteminde, malzemelerin belirli bir dereceye kadar ısıtılması ve kesitlerin birbirlerine doğru hareket etmesi ile birleştirme gerçekleşmektedir. Bu yöntemde ilave kaynak metali kullanılmaz. | |
dc.description.abstract | SUMMARY Wheels, which carry the basic load on the transportation vehicles, are produced in different sizes. Aluminium alloyed wheels are made by casting and steel wheels are made by cold rolling, deep drawing and spinning processes. In the production of steel wheels, used materials have the properties of deep drawing ability, resistive to aging and fatigue. Elements of the wheel are joined mostly by welding. Welding process is the combining of two metals by electrode or by heat. For a successful steel welding process, pre-heating is advised. Pre-heating causes the elimination of the unwanted hydrogen disposes and oxides which may result in the increase of fragility from the weld region. A good example for the pre heating welding process is the flash welding, which is commonly used in the production of the wheel-rims. The basic principle of the flash welding process is to heat the two materials to be joined up to a certain degree by electric current, to move them towards each other and to apply force to join them. No other welding material like electrode or welding gas in used additionally in that welding process. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Çelik jantların üretimi ve kalite kontrolü | |
dc.title.alternative | Production and quality control of steel wheels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-12 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Steel wheels | |
dc.subject.ytm | Quality control | |
dc.identifier.yokid | 56979 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 56979 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |