Türkiye`deki diş hekimlerinin iyi bir diş hekiminin nitelikleri konusundaki düşüncelerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Şehiraltı, Mine | |
dc.contributor.author | Kavak, Meral | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:46:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:46:20Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/413256 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Türkiye'deki diş hekimlerinin `iyi bir diş hekiminin nitelikleri` konusundaki düşüncelerinin belirlenmesi, bu niteliklerin ABIM* unsurları ve erdemlerle ilişkisinin değerlendirilmesi ile bu unsurların Türkiye'de diş hekimliği alanına uygunluğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Türkiye'de mesleğini uygulamakta olan 680 diş hekimi ile 01 Kasım 2013 - 01 Nisan 2014 tarihleri arasında, elektronik ortamda anket çalışması yapılmıştır. Anketin ilk on sorusu, katılımcı diş hekimlerine ait kişisel, mesleki ve etik bilgi edinimlerine dair sorulardan oluşmaktadır. On birinci soruda `iyi diş hekiminin sahip olması gereken özellikler` sorulmuştur. Son iki soru ABIM unsurlarının değerlendirilmesi ve sıralamasına yöneliktir. Çalışmaya katılan diş hekimleri etik bilgilerini en fazla lisans eğitimi sırasında edindiklerini ve en fazla örnek aldıkları kişilerin lisans eğitimi sırasında karşılaştıkları akademisyenler olduğunu belirtmiştir. Diş hekimleri `iyi diş hekiminin özelliği` olarak en fazla 'mesleki anlamda kendini geliştiren' niteliğini ifade etmiştir. ABIM unsurlarının değerlendirilmesinde ve sıralamasında en önemli görülen unsur `başkalarına saygı` olmuştur. İfade edilen niteliklerle cinsiyet, çalışılan kurum, akademik durum, örnek alınan kişi arasında anlamlı ilişki bulunmuştur (p<0.05). Diş hekimlerinin ifade ettikleri nitelikler ile ABIM unsurları ve erdemler arasında uygunluk tespit edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, diş hekimleri için profesyonelliği oluşturan bilgi, beceri ve yetkinlikler kadar erdemlerle ilişkili niteliklerin de önemli olduğunu göstermektedir. Bu durum lisans eğitiminde erdemleri de içerecek şekilde profesyonellik eğitim programlarının düzenlenmesinin önemli olduğunu düşündürmektedir.Anahtar Sözcükler: Diş hekimliği, profesyonellik, erdemler, eğitim.*ABIM: American Board of Internal Medicine- Amerikan İç Hastalıkları Birliği | |
dc.description.abstract | In this study, the determination of the opinions of the dentists' in Turkey on `the attributes of being a good dentist,` evaluation of the relationship of these qualities with the components were developed by ABIM and virtues and determination of the compatibility of these components in dentistry field in Turkey were aimed. A questionnaire survey was carried out between 01 November 2013 and 01 April 2014 in electronic environment with 680 dentists who are applying their profession in Turkey. First ten questions of the questionnaire were about the participating dentists' personal, professional and ethical information acquisitions. In the eleventh question, dentists' `What are the features of a good dentist?` had been asked. Last two questions addressed to the evaluation and sorting of the components of ABIM. Participating dentists stated that they acquired their ethical knowledge utmost during their undergraduate study and their role models were mostly the academicians that they had encountered during their undergraduate education. Dentists expressed that 'professionally self-improving' is the most important property of `the good dentist`. In evaluating and sorting the ABIM components the most important element have been `respect to the others`. Significant relationship have been found between the expressed qualifications, gender, affiliated institution, academic status, and the role model (p<0.05). Compatibility had been identified between the attributes stated by the dentists and the components and virtues of ABIM. The results obtained from the study are showing that the attributes which are related with the virtues are as important as the competences of knowledge and skills which constitutes professionalism, for the dentists. Therefore, it can be suggested that during the maximum period of regular education, the organization of training programs including the virtues of professionalism are important.Keywords: Dentistry, professionalism, virtues, education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Deontoloji ve Tıp Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Medical History and Ethics | en_US |
dc.title | Türkiye`deki diş hekimlerinin iyi bir diş hekiminin nitelikleri konusundaki düşüncelerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the opinions of the dentists in Turkey on the attributes of A good dentist | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Virtue | |
dc.subject.ytm | Dentistry | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Dentists | |
dc.subject.ytm | Occupational value | |
dc.subject.ytm | Vocational attitude | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Virtue | |
dc.subject.ytm | Professionalism | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 10081310 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 417167 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |