Show simple item record

dc.contributor.advisorBayazıt, Betül
dc.contributor.authorÖztürk, Arda
dc.date.accessioned2020-12-29T12:45:53Z
dc.date.available2020-12-29T12:45:53Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-04-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/413136
dc.description.abstractAmaç: , Self-Talk (İçsel Konuşma) tekniğinin temel beceri uygulamaları ile performansa etkisini incelenmek amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Araştırmaya Denizli ilinde, Pamukkale Eğitim Vakfı Okullarındaki ve Pamukkale Tenis kulübündeki takım sporu olan basketbol ve bireysel spor olan tenis sporu ile uğraşan 12-14 yaş arasında 15'erli gruplara ayrılmış şekilde 2 deney ve 2 kontrol grubundan oluşan 60 erkek sporcu araştırmaya katılmıştır. Araştırmada, kontrol gruplu ön test ve son testin bulunduğu bir deney deseni kullanılmıştır. Araştırmada basketbol ve tenis sporlarındaki bazı temel becerilerin belli bir yaş grubu aralığındaki spor yapan bireylere uygulanmış olup sekiz haftalık bir periyotta haftada iki kez gerçekleştirilmiştir. Beceri uygulamaları sonucunda İçsel Konuşma stratejisi kullanılarak performanslarına olan etkilerini incelenmiştir.Bulgular: Tenis branşı deney grubu sporcularının ön test ve son test değerlendirmelerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,05). Basketbol branşı şut uygulaması deney grubu sporcularının ön test ve son test değerlendirmelerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,05). Basketbol branşı top sürme deney grubu sporcularının ön test ve son test değerlendirmelerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,05). Basketbol branşı pas uygulaması deney grubu sporcularının ön test ve son test değerlendirmelerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,05).Sonuç: Tenis ve basketbol branşı uygulamaları için yapılan temel beceri etkinliklerinin ön test ve son test değerlendirmelerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu durum self-talk (içsel konuşma) tekniğinin sporcuların performansına pozitif yönde bir etkisinin olduğunu kanıtlamaktadır.
dc.description.abstractObjective: In this study, the purpose of research is to examination of effect on performance of the basic skill practices using self-talk strategy. Method: The research group is composed of 60 male athletes attending at Pamukkale Education College and Pamukkale Tennis Club. Athletes are in the range of 12-14 age, divided into 2 experiment and 2 control group and each group has 15 athletes. In this research, it is used an experimental design with the pre-test and post-test control group. The basketball and tennis basic skills is applied to the athletes in the significant age range twice a week in eight weeks time in this research. It is investigated that, the effect on performance to the basic skills applications by using self-talk strategy.Result: A statistically significant difference is found (p<0,05) in pre-test and post-test evaluation for the athletes in the experimental group of tennis branch. A statistically significant difference is found (p<0,05) in pre-test and post-test evaluation of the shot performance for the athletes basketball branch of the expermental group A statistically significant difference is found (p<0,05) in pre-test and post-test evaluation of the dribbling performance for the athletes basketball branch of the expermental group A statistically significant difference is found (p<0,05) in pre-test and post-test evaluation of the passing performance for the athletes basketball branch of the expermental group.Conclusion: A statistically significant difference is found according to the examination of the pre-test and post-test of the tennis and basketball branch practice for basic skills performance In this situation, self-talk strategy proved to a positive effect for the athletes' performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBireysel ve takım sporlarındaki temel becerilerin performansa etkisinin içsel konuşma (self-talk) tekniği ile incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the basic skills effect on the performance in the individual and team sports by self –talk strategy.
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-04-10
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSportsmen
dc.subject.ytmTeam sports
dc.subject.ytmIndividual sports
dc.subject.ytmBasic skills
dc.subject.ytmSelf-talk
dc.subject.ytmAthletic performance
dc.identifier.yokid10144772
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid482824
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess