Show simple item record

dc.contributor.advisorBayazıt, Betül
dc.contributor.authorYilmaz, Ozan
dc.date.accessioned2020-12-29T12:45:49Z
dc.date.available2020-12-29T12:45:49Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/413122
dc.description.abstractAmaç: 13 yaş erkek çocuklarda motor beceri ve imgeleme çalışmalarının psikomotor gelişime etkisinin incelenmesidir.Yöntem: Araştırma grubunu, Kocaeli/İzmit 29 Ekim Ortaokulu'nda eğitim öğretim gören 13 yaşında 40 gönüllü erkek çocuk oluşturmuştur. Araştırma grupları tesadüfi yöntemle 10'ar kişilik 4 gruba (kontrol, deney-1,deney-2, deney-3) ayrılmıştır. Veri toplama aracı olarak, ince ve kaba motor becerileri içeren 8 istasyondan oluşan beceri parkuru uygulanmıştır. Deney gruplarına 8 hafta boyunca haftada 2 gün motor beceri ve imgeleme programı uygulanmıştır. Kontrol grubu ise uygulamaların dışında tutulmuştur. Araştırma gruplarının ön test ve son test sonuçlarını oluşturan istasyon puanları ve parkur bitiriş süreleri kaydedilmiştir. Verilerin çözümlemesi SPSS 21.0 paket programında yapılmıştır. Normallik testi sonuçlarına göre, Wilcoxon Testi, Kruskal Wallis Testi, Paired Samples Testi ve One Way Anova testi uygulanmıştır. Verilerin analizi %95 güven aralığında, p<0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Bulgular: Araştırma gruplarının denge, raketle top atma, hedefe top atma, çapraz sıçrama, top sürme ve şut, top değiştirme, engel geçme ve slalom uygulamalarının ön test istasyon puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>0.05). Parkur toplam puanı ve parkur bitiriş süresi ön test ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>0.05) Araştırma gruplarının top değiştirme ve slalom istasyon puanı son test ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>0.05). Denge, raketle top taşıma, hedefe top atma, çapraz sıçrama, top sürme ve şut ve engel geçme istasyon puanı son test ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0.05). Araştırma gruplarının parkur toplam puanı ve parkur bitiriş süresi son test ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0.05).Sonuç: İmgeleme uygulaması üzerine yapılan bu çalışma motor öğrenmenin ve motor gelişimin üst seviyeye çıkarılmasında önemli bir düşünsel süreç olduğu bulunmuştur. İleri ki dönemlerde yapılacak olan çalışmalara referans olacak bu araştırma mental hazırlığın önemini vurgularken tekrarlı fiziksel çalışma metodunun da etkili olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Motor beceri, psikomotor gelişim, imgeleme
dc.description.abstractObjective: The purpose of this study is to investigate the psychomotor development effect of motor skills and imagery application on 13 year-old boys.Method: The research group is consisted by 40 male volunteer children who have studied in Kocaeli/Ġzmit 29 October Secondary School. The research groups were divided into 4 groups (control, experiment-1, experiment-2, experiment-3) with random method as n=10 children per group. As a data collection tool, a skill track consisting of 8 stations including fine and gross motor skills was applied. Experiment groups were applied the motor skills and imagery program as 2 days a week through 8 weeks. The control group didn‟t participate in imagery and motor skills exercises. Station scores and track finishing time that constitute the results of the pre test and post test of the research were recorded. The analysis of the obtained data was done in SPSS 21.0 version. According to the normality test results, Wilcoxon Test, Kruskal Wallis Test, Paired Samples Test and One Way Anova test were applied. Analysis of the data was assessed at a level of p<0.05 significance at the 95% confidence interval.Result: There were no statistically significant difference between the study groups, balance, ball transport with racket, target ball throwing, cross hopping, ball driving and shooting, ball change, over the hurdles and slalom practice pre test station score averages (p>0.05). There were no significant difference between the total score of the track and the pre test averages of the track finish time (p>0.05). There were no statistically significant difference between the study groups, ball change and slalom practice post test station score averages (p>0.05). However, there were statistically significant difference between the study groups, balance, ball transport with racket, target ball throwing, cross hopping, ball driving and shooting and over the hurdles practice post test station score averages (p<0.05). There were significant difference between the total score of the track and the post test averages of the track finish time (p<0.05).Conclusion: Imagery application study is found as an important mental process in the uptake of motor learning and motor development. This research, which will be a reference to the studies to be carried out in future periods, emphasized the importance of mental preparation and also showed that the repetitive physical work method is also effective.Keywords: Motor skill, psychomotor development, imageryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleÇocuklarda motor beceri ve imgeleme çalışmalarının psikomotor gelişime etkisi
dc.title.alternativeThe effect of motor skill and imagery application on psychomotor development in children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-10
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotor skills
dc.subject.ytmImagery
dc.subject.ytmMental antrenman
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSport psychology
dc.subject.ytmPsychomotor development
dc.identifier.yokid10171213
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid522337
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineSporda Performans ve Kondisyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess