Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin boş zaman değerlendirme alışkanlıkları ve zaman yönetim becerilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sertbaş, Kürşad | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Ozan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:45:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:45:28Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/413049 | |
dc.description.abstract | Amaç: Kocaeli Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi(SBF) öğrencilerinin boş zaman alışkanlıklarını nasıl değerlendirdikleri ve zaman yönetimi becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Araştırma grubunu, 2016 – 2017 Eğitim – Öğretim yılı içinde Kocaeli Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde eğitimine devam eden 865 gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu, boş zaman değerlendirme anketi ve zaman yönetimi envanteri kullanılmıştır. Verilerin çözümlemesi SPSS 21.0 paket programında yapılmıştır. Çapraz tablolama (cross-tabulation), ki-kare yöntemi, Mann Whitney U Test ve Kruskal Wallis Test kullanılmıştır.Bulgular: SBF öğrencilerinin katıldıkları etkinlik türleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulundu (p<0.05). SBF öğrencilerinin boş zamanı daha çok nerede değerlendirdikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulundu (p<0.05). SBF öğrencilerinin ZYE puanları cinsiyet değişkenine göre, `Zaman planlaması`, `Zaman tutumları` alt boyutları ve `Genel zaman yönetimi` ilişkin görüşlerinde istatistiksel anlamlı bir farklılık bulundu (p<0.05). Bölüm değişkenine göre, `Zaman tutumları` ve `Zaman harcattırıcıları` alt boyutlarına ilişkin görüşlerinde istatistiksel anlamlı bir farklılık bulundu (p<0.05). Sınıf değişkenine göre, `Zaman planlaması` alt boyutu ve `Genel zaman yönetimi` ilişkin görüşlerinde istatistiksel anlamlı bir farklılık bulundu (p<0.05).Sonuç: SFB öğrencilerinin boş zamanlarında `sportif etkinliklere` katılımı daha çok tercih ettikleri, boş zaman değerlendirmede `güçlük` çektikleri, boş zamanlarını `kampüs dışında` değerlendirdikleri, üniversite ve ilin rekreasyon alanlarının `yeterli olmadığı`, SBF öğrencilerin boş zamanlarında en çok tercih ettikleri etkinlik çeşidi `müzik dinlemek` olduğu, etkinliklere `arkadaşlarıyla` katıldıkları, etkinliklerin tercih edilme nedeninin `en iyi yapabildiğim` ve `yeteneklerime uygun olması` olduğu, etkinliklere en çok katıldıkları yerin `spor tesisi` olduğu, etkinliklere `arkadaşlarının` yönlendirmesiyle katıldığı, etkinliklerin bıraktığı etkisinin `mutlu edici` bulduğu, etkinliklere katılmama nedeni `ilgili kurumun bana hitap eden programları olmadığı` ve `ekonomik yetersizlik` olduğu tespit edilmiştir. SBF öğrencilerinin genel zaman yönetim becerileri puanlarının orta düzeyde olduğunu, cinsiyet ve sınıf değişkeni acısından farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | Objective:. The aim of this study is to examine the leisure time habits and the time management skills of the students of Kocaeli University Sports Sciences Faculty.Method: The research group consist of 865 volunteer students who continued their education in Kocaeli University Faculty of Sports Science during 2016 – 2017 academic year. As a data collection tool, personal information form, leisure habits questionnaire and time management inventory were used in the research. Mann Whitney U test, Kruskal Wallis Test, Ch- Square and crosstabs are used to analyze the data.Result: Statistically significant differences was found among the types of activities attended by the students participated in the study (p<0.05). Statistically significant differences were found between periodicity of visited places to spend perceived leisure time (p<0.05). A statistically significant difference was found in terms of `Time planning`, `Time attitudes` sub-dimensions and `General time management` according to the gender variables of the TMI scores of the students (p<0.05). There was a statistically significant difference in the opinions about the subscales of `Time attitudes` and `Time wasters` according to the variables of the department (p<0.05). According to the variable of the class, a statistically significant difference was found in the `Time planning` , `General time management` sub-dimension (p<0.05).Conclusion: The students of the Faculty of Sport Sciences prefer to participate in sports activities more in their spare time, they have difficulty in evaluating leisure time, they evaluate their leisure time mostly outside campus, university and provincial recreation areas are not enough, most of the students prefers to listen to music during leisure time, they participate in activities with their friends, the reasons of the prefered activity are to be able to do the best and suits abilities, the impact of the activities are happyness. the reason for not participating in the events is that the relevant institution does not have programs addressing me and it is determined that there is an economic inability. FSS students' general time management skills was found to be medium level, have come to the result that they differ in gender and classroom change. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin boş zaman değerlendirme alışkanlıkları ve zaman yönetim becerilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of leisure habits and time management skills of Faculty of Sports Sciences' students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-29 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Recreation | |
dc.subject.ytm | Leisure activities | |
dc.subject.ytm | Time management | |
dc.subject.ytm | Faculty of Sports Sciences | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.identifier.yokid | 10200736 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 518698 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |