Show simple item record

dc.contributor.advisorBayazıt, Betül
dc.contributor.authorÇitak, Uğur
dc.date.accessioned2020-12-29T12:44:57Z
dc.date.available2020-12-29T12:44:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/412945
dc.description.abstractAmaç: 10-12 Yaş Erkek Çocuklarda Voleybol Temel Hareket Beceri Çalışmalarının Motorik Özelliklere Etkisinin İncelenmesidir. Yöntem: Araştırma grubunu, İstanbul / Beylikdüzü Okyanus Koleji Ortaokulu'nda ve Okyanus Koleji Spor Kulübü'nde eğitim gören 10-12 yaşında 50 gönüllü erkek çocuk oluşturmuştur. Araştırmaya katılan, çocukların boy ve kilo ölçümleri yapılmıştır. Daha sonra araştırmacı tarafından motor becerileri Eurofit testleri içeren 7 istasyondan (Flamingo denge testi, Durarak uzun atlama, Mekik testi, 20 mt sürat testi, Pençe kuvveti testi, Şınav testi, Otur eriş testi) oluşan beceri parkuru uygulanmıştır. Ön test sonuçlarını oluşturan her bir ölçüm puanları kaydedilmiştir. Kontrol grubu 8 hafta süre ile uygulamaların dışında tutulmuştur. Deney grubuna temel voleybol eğitim programı 8 haftalık süre ile haftada 2 gün günde 75 dakika olmak üzere uygulanmıştır. 8 haftanın sonunda ince ve kaba motor becerileri içeren 8 istasyondan oluşan beceri parkuru tekrar uygulanıp, son test sonuçlarını oluşturan istasyon puanları ve parkuru bitiriş süreleri kaydedilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 20.0 programında analiz edilmiştir. Verilerin tanımlayıcı istatistikleri ve normallik testleri yapılmıştır. Veriler Shapiro-Wilks normallik testi yardımı ile incelenmiştir (n < 30) . Araştırma soruları analizi için General Linear Model (Repeated Measures) testi uygulanmıştır. Verilerin analizi %95 güven aralığında, p<0.05 anlamlılık ölçüsünde hesaplanmıştır. Bulgular: Araştırma sonuçlarına bakıldığında deney grubunun, araştırılan parametreler in birçok test sonucunda anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Deney gurubunda esneklik ve sürat parametrelerinde hem ön test- son test sonuçlarında hem de kontrol grubuna göre anlamlı farklılık tespit edilerek gelişim gösterdiği söylenebilir (p<0.05). Uzun atlama değerleri ise ön test – son test sonuçlarına göre gelişmiş, kontrol grubu ile karşılaştırıldığında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir (p>0.05). Yine kontrol grubunun kavrama kuvveti ön test- son test sonuçlarına göre anlamlı bir farklılık göstermezken, deney gurubunun 8 haftalık çalışma sonunda sağ el kavrama kuvvetinde ön test – son test değerlerinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0.05). Kontrol grubunun mekik ve şınav verileri 8 hafta sonunda anlamlı bir değişime uğramamışken, deney grubu verilerinde yapılan çalışmalar neticesinde anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0.05). Kontrol grubu denge parametresi verilerinde ön test - son test ölçümlerinde anlamlı değişiklikler gözlenmiştir (p<0.05). Yine kontrol grubu deney grubu ile kıyaslandığında da anlamlı değişiklikler olduğu verisi elde edilmiştir (p<0.05). Sonuç: Çocuklar üzerinde yapılan bu araştırma sonucunda deney grubunda ölçülebilir bir gelişim söz konusudur. Temel voleybol eğitimin seçili motorik becerileri üst seviyelere çıkartabilme adına etkili olduğu belirtilebilmektedir. Gelecek yıllarda yapılacak araştırmalara referans olabilecek bu araştırma, sadece temel voleybol eğitimi ile motorik beceriler üzerinde anlamlı farklılıklar tespit etmiştir.
dc.description.abstractObjective: To investigate the effects of volleyball basic motion skill training on motoric characteristics in 10-12 year old boys. Method: The study group consisted of 50 volunteer male children aged 10-12 years who were studying in Istanbul / Beylikduzu Okyanus Koleji and Okyanus Koleji Sports Club. The height and weight of the children who participated in the study were measured. Then, the motor skills were measured by applying 7 stations (Flamingo equilibrium test, Stop long jump, Shuttle test, 20 mt speed test, Paw force test, Push-up test, Sit-up test) consisting of Eurofit tests. Each measurement score of the pre-test results was recorded. The control group was kept out of the applications for 8 weeks. The basic volleyball training program was applied to the experimental group for a period of 8 weeks, 2 days a week and 75 minutes per day. At the end of 8 weeks, the skills track consisting of 8 stations, including fine and rough motor skills, was reapplied and the station scores and track finish times were recorded. The data was analyzed in SPSS 20.0 program. Descriptive statistics of the data and normality tests were performed. The data was also analyzed with Shapiro-Wilks normality test (n <30). For the analysis of research questions, General Linear Model (Repeated Measures) test was applied. The data was analyzed in 95% confidence interval and p <0.05 significance level. Result: When the results of the study were examined, it was found that the parameters of the study differ significantly from the results of many tests. In the experimental group, it can be said that flexibility and velocity parameters showed a significant difference according to both the pre-test and post-test results compared to the control group (p< 0.05). Long jump values were improved according to pre-test and post-test results, no significant difference was found when compared to control group (p >0.05). While the grip strength of the control group did not show a significant difference according to the pre-test and post-test results, there was a significant difference in the pre-test and post-test values of the right hand grip strength after 8 weeks of study (p< 0.05). The control group's shuttle and push-up data did not change significantly after 8 weeks but a significant difference was found in the experimental group data (p< 0.05). Significant changes were observed in the pre-test and post-test measurements of the control group balance parameters (p> 0.05). When the control group was compared with the experimental group, significant changes were obtained (p> 0.05). Conclusion: As a result of this research on children, there is a measurable development in the experimental group. It can be stated that basic volleyball training is effective for increasing the selected motor skills. In this study, which can be a reference for future researches, significant differences were recorded on motor skills by basic volleyball training.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleErkek çocuklarda voleybol temel beceri çalışmalarının motorik özelliklere etkisi
dc.title.alternativeThe effect of volleyball basic skill studies on motoric characteristics in boys
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-14
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBoys
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSportsmen
dc.subject.ytmVolleyball
dc.subject.ytmVolleyball players
dc.subject.ytmMotoric features
dc.subject.ytmEurofit tests
dc.identifier.yokid10272338
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568282
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess