Show simple item record

dc.contributor.advisorKaragün, Elif
dc.contributor.authorTapşin, Fuat Orkun
dc.date.accessioned2020-12-29T12:44:38Z
dc.date.available2020-12-29T12:44:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/412886
dc.description.abstractAmaç:Bu araştırmanın amacı, Sakarya İline bağlı Adapazarı Merkez İlçesinde okuyan ortaokul öğrencilerinin, serbest zamanlarında spor yapıp yapmama durumlarına göre liderlik becerilerinin incelenmesidir.Yöntem:Araştırmanın amacı doğrultusunda Sakarya İl Milli EğitimMüdürlüğünden izin alındıktan sonra Adapazarı evrenini oluşturan toplam 18 ortaokuldan küme örnekleme yöntemi kullanılarak 11ortaokul örneklem olarakseçilmiştir. Seçilen 11 ortaokula gidilerek 5,6,7,8 sınıf öğrencilerine bizzat araştırmacı tarafından araştırmanın amacı açıklanmıştır.Araştırmanın amacı açıklanmasından sonra gönüllü katılmak isteyen toplam 1030 ortaokul öğrencisine sosyo-demografik özellikleri ölçen bilgi anketi ile Lois Roets (1992) tarafından geliştirilen ve Türkiye için güvenirlik geçerliği Cansoy ve Turan (2016) tarafından yapılan liderlik ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatiksel açıdan SPSS 18.00 paket programında analiz edilmiştir.Bulgular:Araştırmamızda elde edilen bulgular analiz edildiğinde; spor yapanların, yapmayanlara göre liderlik puanları spor yapanlar lehine anlamlı derecede yüksek olduğu görülmüştür(p<0,05).Sonuç:Araştırma sonucunda ortaokulda okuyan öğrencilerin; serbest zamanlarında spor yapma durumuna göre liderlik özelliklerinn yükseldiği görülmüştür. Yine yapılan sporun lisanslı olması, spor yılının artışıyla liderlik özelliklerinin arttığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, spor yapmanın liderlik özelliklerinin gelişiminde etkili olduğu, özellikle erken yaşta çocukların spora başlamanın da liderlik özelliklerinekatkı sağladığıgörülmüştür.Anahtar Sözcükler: Ortaokul öğrencileri, Liderlik, Spor, Serbest zaman, Liderlik becerileri
dc.description.abstractObjective:The purpose of this study is to investigate the leadership skills of secondary school students studying in Adapazarı district of Sakarya province according to whether they do sports or not.Method:After obtaining permission from the Ministry of National Education of Sakarya, 11 secondary school students from Adapazarı ,among 18 schools, were selected by using cluster sampling method. After explaining the purpose of the study, 1030 students who want to participate voluntarily were administered with a 13-question information questionnaire and a leadership scale which has 26 questions by developed Lois Roets (1992). The obtained data will be evaluated by comparing SPSS 18.00 package program and will be published as a thesisResults: According to the results obtained from the study, it was seen that when the leadership scores of the sportsmen were compared to those who didn't do, there was a significant awareness in favor of the ones who do (p<0,05).Conclusions: In the literature, the concept of leadership, which has not been studied in secondary school children, has been studied; it was wondered whether the leadership characteristics changed according to whether they exercise in their free time or not. In secondary school students, leadership was found to be significant in terms of sports. It has been determined that the leadership have increased with the increase of the year especially doing sports with the license. As a result, doing sports and starting to sport at an early age contributes to leadership characteristics.Keywords: Secondary School students, Leadership, Sports, Adapazarı, Leader. en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSerbest zamanlarında spor yapan ve yapmayan ortaokul öğrencilerinin liderlik becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExami̇nati̇on of the leadership of secondary school students who do and not do sports in their free ti̇me
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-12
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.identifier.yokid10267259
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568094
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess