dc.contributor.advisor | Gül, Kemal Gazanfer | |
dc.contributor.author | Köksal, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:44:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:44:21Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/412838 | |
dc.description.abstract | ÖZETFutbol Koordinasyon Antrenmanlarının 10-13 Yaş Grubu Çocukların Teknik Gelişimlerine EtkisiAmaç: Bu çalışmanın amacı 10-13 yaş grubu erkek futbolculara uygulanan koordinasyon çalışmalarının teknik gelişimlerine etkisini tespit etmek için yapılmıştır. Yöntem: Bu çalışma deneysel yöntem kullanılarak yapılmıştır. Çalışmaya katılan 45 erkek futbolcu random (tesadüfî) yöntemi ile üç eşit gruba ayrılarak deney1, deney2 ve kontrol grubu oluşturulmuştur. Deneklerin yaş ortalaması 11,96±1,19 yıl, boy ortalamaları 151,96±11,54 cm, vücut ağırlıklarının ortalamaları 46,26±13,16 kg, vücut kitle indeksi 19,8±3,23 BMI ve spor yaşı ortalamaları 2,70±1,12 yıl, olarak tespit edilmiştir. Deney grubu ve kontrol grubu sporcularına 10 haftalık çalışma öncesinde yetenek düzeylerini tespit etmek için ise futbol yetenek testlerini içeren top sürme, pas, şut, top sektirme ve duvarda hızlı pas testleri uygulanarak ön test değerleri kayıt edilmiştir. Her bir sporcu iki test değeri vermiş ve bu değerlerden en iyi olanı kabul edilmiştir. Deney1 grubu haftada 3 gün ve 90 dakikadan oluşan futbola özgü çalışmaların son 30 dakikasında koordinasyon antrenmanları yaparken, deney2 haftada 3 gün ve 90 dakikadan oluşan futbola özgü çalışmalar yapmışlardır. Kontrol grubu ise hiçbir antrenmana tabi tutulmamıştır. Deney1, deney2 ve kontrol grubu sporcuları 10 haftalık antrenman programı sonunda tekrar teste tabi tutularak son test değerleri alınmıştır. Bulgular: Elde edilen veriler Statistical Package for Social Sciences 22 paket programına aktarıldıktan sonra tanımlayıcı istatistikler hesaplanmıştır. Çalışmada yapılan ön test ile son test ölçümlerine ait ortalamaların karşılaştırılması `Wilcoxon Signed Ranks testi, gruplar arası karşılaştırmalar ise Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında, %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Sonuç: Sonuç olarak; Deney grubu 1 ve kontrol ve deney gurubu 2 ve kontrol gurubunda yapılan testler istatistiksel olarak anlamlı farklılık vardır. Deney grubu 1 de deney 2 ve kontrol grubundan daha iyi olduğunu görmekteyiz. Fakat deney grubu 1 ve deney grubu 2 arasında istatistiksel olarak fark yoktur. Gelişim yüzdesi bakımından top sürme %1,5, pas %10,69, şut %11,83, top sektirme %10,65 ve duvarda top sektirme %0,88 olarak bulunmuştur. Bu değerler neticesinde koordinasyon antrenmanlarının, antrenman programlarında sporcuların teknik gelişimleri açısından kullanılması önerilebilir.Anahtar Kelimeler: Futbol, Koordinasyon, Teknik | |
dc.description.abstract | ABSTRACTEffect of Football Coordination Training on Technical Development of 10-13 Years Old Children Objective: The aim of this study was to determine the effect of coordination studies on the technical development of 10-13 years old male football players.Method: This study was conducted by using experimental method. 45 male football players who participated in the study were randomly divided into three equal groups and experiment1, experiment2 and control groups were formed. The average age of 45 subjects was 11.96 ± 1.19 years, mean height was 151.96 ± 11.54 cm, mean body weights were 46.26 ± 13.16 kg and the mean age of sports was 2.70 ± 1.12 years. It was determined as. For the experimental group and control group athletes before the 10-week study, to determine the level of football-specific talent, Mor & Christian football skill test including dribbling, pass and smash tests, Yeagley football skill test including ball bounce test and Johnson football skill test including fast pass test on the wall were applied. test values were recorded. Experiment1 group performed coordination training during the last 30 minutes of football-specific studies consisting of 3 days and 90 minutes per week, while experiment2 performed football-specific studies consisting of 3 days and 90 minutes per week. The control group was not subjected to any trainingResults: After the data were transferred to Statistical Package for Social Sciences 22, descriptive statistics were calculated. Co Wilcoxon Signed Ranks test and Kruskal Wallis test were used to compare the means of pre-test and post-test measurements in the study. The findings were evaluated in 95% confidence interval and 5% significance level.Conclusion: As a result; There is a statistically significant difference in the coordination group's training sessions conducted in Experimental group 1 and control and experimental group 2 and control group for 10 weeks. Experimental group 1 is also better than experimental group 2 and control group. In terms of development percentage, dribbling was found to be 1.5%, rust 10.69%, shot 11.83%, ball bounce 10.65% and wall bounce 0.88%. As a result of these values, coordination trainings can be used in terms of technical development of athletes in training programs.Keywords: Football, Coordination, Technic | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Futbol koordinasyon antrenmanlarının 10-13 yaş grubu çocukların teknik gelişimlerine etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of football coordination training on technical development of 10-13 years old children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-01 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10331471 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 622115 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |