Show simple item record

dc.contributor.advisorÇolak, Tuncay
dc.contributor.authorAkcaalan, Melike
dc.date.accessioned2020-12-29T12:44:15Z
dc.date.available2020-12-29T12:44:15Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-04-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/412818
dc.description.abstractAmaç: Öğretmen eğitim amaçlı özellikle tahtaya ve kağıda yazı yazma eyleminde bulunmaktadır. Sürekli benzer hareketleri yapan kişilerde sürekli kullanmaya bağlı kas ve sinir başta olmak üzere diğer anatomik yapılarında zamanla asemptomatik değişiklikler olabilecektir. Çalışmamızda öğretmenlerde üst ekstremitede seyreden n. medianus, n. ulnaris ve n. radialis'in sinir ileti hızlarının etkilenip etkilenmediğini araştırmayı amaçladık.Yöntem: Çalışmamıza yaş ortalaması 42,97±5,51 yıl olan 30 öğretmen ile yaş ortalaması 39,17±9,69 yıl olan 30 kontrol olgusu katıldı. Çalışmaya katılan tüm olguların her iki üst ekstremitesine antropometrik ölçümler (kol uzunluğu, önkol uzunluğu, üst ekstremite uzunluğu, kol çevresi ve önkol çevresi) alındı. Elektromyografi (EMG) ile n. medianus, n. ulnaris, n. radialis'in motor ve duyu sinir ileti hızları ölçülüp değerlendirildi.Bulgular: Gruplar arasında yaş, boy, kilo ve antropometrik ölçümler yönünden farklılık bulunmadı (p>0,05). Öğretmenlerin, n. ulnaris motor sinir iletim hızı değerleri ile kontrol grubundaki olgulara göre yüksek bulundu (p<0,05). Öğretmenlerin dominant n. radialis motor amplitüd değeri kontrol grubuna göre anlamlı derecede yüksek (p<0,05) ve sinir iletim hızı değeri ise anlamlı derecede daha düşük bulundu (p<0,05). Öğretmenlerde, dominant n. ulnaris duyu latans değeri kontrol grubundaki olgulara göre yüksek (p<0,05), sinir iletim hızı ise anlamlı derecede daha düşük bulundu (p<0,05). Öğretmenlerde, dominant n. radialis duyu amplitüd değeri anlamlı derecede daha düşük bulundu (p<0,05). Öğretmenlerde, nondominant ekstremitede, n. medianus, n. radialis ve n. ulnaris duyu sinir ileti hızı değerleri anlamlı derecede daha düşük bulundu (p<0,05). Öğretmenlerde, nondominant n. medianus ve n. ulnaris latans duyu değeri anlamlı derecede daha yüksek ve n. radialis amplitüd değeri ise anlamlı derecede daha düşük bulundu (p<0,05).Sonuç: Dominant n. radialis'in motor ve n. ulnaris duyu sinir iletim hızının öğretmenlerde daha yavaş olmasının sebebini aşırı kullanıma bağlı olabileceğini düşünmekteyiz. Öğretmenlerin üst ekstremite motor ve duyu sinirlerinde tespit ettiğimiz subklinik EMG ölçümü farklılıkları semptom vermeye başlamadan, üst ekstremitelerini belli aralıklarla dinlendirmeleri, kısa ve basit egzersizler yapmaları kendilerine önerilmektedir.
dc.description.abstractObjective: A teacher is in action of writing especially on the board and paper for the purpose of education. Asymptomatic variations will possibly happen in especially muscles and nerves, and other anatomical structures of people who perform continuously the similar movements based on continuous performance. In this study it is aimed to investigate if teachers' median, ulnar and radial nerve progressing through upper extremity are effected in terms of nerve conduction velocity (NCV).Method: 30 teachers whose average of age was 42,97±5,51 and 30 control cases whose average of age was 39,17±9,69 attended in the current study. All the cases' anthropometric measurements (arm length, forearm length, upper extremity length, arm round length and forearm round length) were taken in their both upper extremities. Median, ulnar and radial nerve's motor and sensory NCV were measured and evaluated by the use of electromyography (EMG).Results: There were not any differences found between the groups in terms of age, height, weight and anthropometric measurements (p>0,05). Teachers' ulnar nerve motor NCV values were found higher (p<0,05). Teachers' dominant radial nerve motor amplitude value was significantly higher (p<0,05), and teachers' NCV values were significantly lower (p<0,05). Teachers' dominant ulnar nerve sensory latency value was higher (p<0,05), teachers' NCV values were significantly lower (p<0,05). Teachers' dominant radial nerve sensory amplitude value was significantly lower (p<0,05). In teachers group, median, radial and ulnar nerves' sensory NCV values on nondominant extremity were found significantly lower (p<0,05). In teachers, nondominant median and ulnar nerves' sensory latency values were significantly found higher, and radial nerve sensory amplitude value was significantly found lower (p<0,05).Conclusions: We consider, why teachers' dominant motor radial nerve and sensory ulnar NCV were slower, as based upon possible excessive performance. Before the symptom formation of subclinical EMG measurement differences detected in teachers' upper extremity motor and sensory nerves, teachers are suggested to rest their upper extremity at certain intervals and to exercise short, simple ones.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAnatomitr_TR
dc.subjectAnatomyen_US
dc.titleÖğretmenlerde nervus medianus, radialis ve ulnaris`in sinir ileti hızlarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation in nerve conduction velocity of median, radial and ulnar nerve in teachers
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-04-17
dc.contributor.departmentAnatomi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.identifier.yokid10322596
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid619528
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineAnatomi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess