Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Mehmet
dc.contributor.authorÇeloğlu, Muhammed Ertuğrul
dc.date.accessioned2020-12-29T12:22:13Z
dc.date.available2020-12-29T12:22:13Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/411771
dc.description.abstractBu tez çalışmasında farklı doğal asfaltların ve stiren-butadien-stirenin (SBS) bitüm modifikasyonunda kullanımının etkileri incelenmiştir. Üç farklı doğal asfalt (Trinidad göl asfaltı (TLA), İran Gilsoniti ve Amerika Gilsoniti) ve SBS katkı maddesi olarak bitüm modifikasyonunda kullanılmıştır. Bağlayıcı karışım tasarımı Superpave yöntemine göre yapılmıştır. Bitümlü bağlayıcılar dönel ince film halinde ısıtma deney (RTFOT) yöntemine göre kısa dönem ve basınçlı yaşlandırma kabı (PAV) yöntemine göre uzun dönem yaşlandırılmıştır. Çalışmada bitümlü bağlayıcılar üzerinde dönel viskozimetre (RV), dinamik kayma reometresi (DSR) ve kiriş eğme reometresi (BBR) deneyleri uygulanmıştır. Bitümlü sıcak karışım numuneleri üzerinde Marshall stabilite ve akma, nem hasarına karşı dayanım, indirek çekme rijitlik modülü, indirek çekme yorulma ve tekerlek izine karşı dayanım deneyleri uygulanmıştır. Bağlayıcı deneyleri sonucunda PG 58–34 saf bitümüne %10,0 Amerika Gilsoniti (MB10%AG), %9,5 İran Gilsoniti (MB9.5%IG), %60 Trinidad göl asfaltı (MB60%TLA) ve %3.8 SBS (MB3.8%SBS) ilave edilmesi ile istenen performans seviyesinin (PG 70-34) sağlandığı belirlenmiştir. Tasarım bitüm içeriğinde hazırlanan karışımlar üzerinde yapılan deneyler sonucunda MB60%TLA ile hazırlanan karışımların en yüksek rijitliğe, stabiliteye, çekme dayanımına, yorulma ve kalıcı deformasyona karşı dayanıma sahip olduğu belirlenmiştir. MB9.5%IG ve MB3.8%SBS ile hazırlanan karışımların ise en yüksek nem hasarına karşı dayanıma sahip oldukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bitümlü Sıcak Karışım, Modifikasyon, Doğal asfalt, Stiren-butadien- stiren.
dc.description.abstractIn this dissertation study, the effects of using different natural asphalts and styrene-butadiene-styrene (SBS) as a binder modifier were investigated. Three different natural asphalts (Trinidad Lake Asphalt (TLA), Iranian Gilsonite and American Gilsonite) and SBS were used as additive in bitumen modification. Binder and mixture design were done according to Superpave method. Bituminous binders were short- and long-term aged in accordance with rolling thin film oven test (RTFOT) and pressure ageing vessel (PAV) procedures. Rotational viscosimeter (RV), dynamic shear rheometer (DSR) and bending beam rheometer (BBR) tests were done on bituminous binders. Marshall stability and flow, moisture-induced damage, indirect tensile stiffness modulus, indirect tensile fatigue and wheel tracking tests were done on the hot mix asphalt samples. Results of binder tests showed that addition of 10.0% American Gilsonite (MB10%AG), 9.5% Iranian Gilsonite (MB9.5%IG), 60% Trinidad lake asphalt (MB60%TLA) and 3.8% SBS (MB3.8%SBS) to pure bitumen (PG 58-34) achieved the desired performance level (PG 70-34). Experiments conducted on mixtures showed that mixtures prepared with MB60%TLA had the highest stiffness, stability, tensile strength and resistance to fatigue and permanent deformation. On the other hand, mixtures prepared with MB9.5%IG and MB3.8%SBS were observed to have highest resistance to moisture induced damage.Keywords: Hot mix asphalt, Modification, Natural asphalt, Styrene-butadiene-styrene.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleFarklı doğal asfaltların bitüm ve bitümlü sıcak karışımların özelliklerine etkileri
dc.title.alternativeEffects of di̇fferent natural asphalts on the properti̇es of bi̇tumen and hot mi̇x asphalts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10024509
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid352538
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineUlaştırma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess