Birleştirilmiş sınıflı okulların yönetim problemleri ve çözüm önerileri
dc.contributor.advisor | Çelik, Vehbi | |
dc.contributor.author | Gözler, Alpaslan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:18:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:18:32Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/411130 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; birleştirilmiş sınıflı okullarda öğretim yapan müdür yetkili öğretmenlerin okullarda karşılaşılan yönetim problemlerini ortaya koymak ve çözüm önerilerini belirlemektir.Bu araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilerek geçerlik ve güvenirliği sağlanan anketle elde edilmiştir. Araştırma, Elazığ il genelinde bulunan 209 birleştirilmiş sınıflı okul müdürü üzerinde uygulanmıştır. Ayrıca 20 müdür yetkili öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme metodu da kullanılmıştır.Verilerin çözümlenmesinde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, bağımsız gruplar ?t? testi testleri kullanılmıştır.Birleştirilmiş sınıflar, Türk Eğitim Sistemi'nin öğretmen, öğrenci ve fiziki mekan eksikliklerinden dolayı oluşmuş olan bir sınıf biçimidir. Birleştirilmiş sınıflı okullarla ilgili yapılan çalışmaların çoğunda öğretimin sağlanmasından kaynaklanan problemlere değinilmiştir. Birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan öğretmenleri öğretimin yanı sıra okul yönetimiyle ilgilenmesi, okulun idari ve resmi işlemlerini sağlaması ve okulda bulunan maddi-manevi ve insan kaynaklarını milli eğitimin belirlediği amaçlar dahilinde kullanılması gerekmektedir.Araştırmaya katılan müdür yetkili öğretmenler, idarecilik konusunda lisans eğitimlerinden kaynaklanan eksikliklerinin olduğunu belirtmişlerdir. Müdür yetkili öğretmenler, öğretmenlik vazifelerinde genel olarak başarılı olduklarını, idareciliğin zor ve stresli olduğunu, idarecilikteki stresin öğretmenlikte başarısızlığa neden olabileceğini belirtmişlerdir.Müdür yetkili öğretmenler okullarının merkezden uzak olmasının problemleri çözmede bir dezavantaj olduğunu belirtmişlerdir. Bu dezavantajın yanı sıra okulda çalışan diğer öğretmenler ve köyde bulunan anne babalarla kurulacak olan olumlu bir iletişim kurulması gerektiğini vurgulamışlardır.Öğretim problemleri boyutuyla ilgili olarak, müstakil sınıflarda oluşturulan derslerin içeriklerinin hedeflerinin aynısının birleştirilmiş sınıflı okullardan beklenmesinin ve gerçekleşmesinin zor olacağı, bundan dolayı farklı metot ve tekniklerin kullanılmadığı belirlenmiştir.Eğitim teftişlerinde müfettiş tavırlarından kaynaklanan problemler yaşadıklarını belirtmişlerdir. Teftişlerin gerçekleştirilmesi sırasında müfettişlerin tutum ve tavırları müdür yetkili öğretmenleri stresli ve gergin bir ortama sokmaktadır. Müdür yetkili öğretmenler çalışma koşullarının denetim esnasında hiç göz önünde bulundurulmadığını belirtmişlerdir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to demonstrate the management problems encountered by authorized teachers bearing the authority of a principal who work in schools offering education in multigrade classes.Descriptive scanning model was used in this study. Data were obtained through a questionnaire which was developed and the validity and reliability of which was ensured by the researcher. The study was conducted on the principals of 209 schools with multigrade classes across the province of Elazığ. Semi ? structured interview method was also employed on 20 authorized teachers bearing the authority of a principal.Frequency, percentage, arithmetic mean and independent group t ? tests were used in data analysis.Multigrade class is a type of class that emerged as a result of deficiencies in the number of teachers, students and physical room constraints experienced in the Turkish Education System. Most of the studies conducted in connection to schools with multigrade classes touch upon the problems encountered in teaching. It is necessary that teachers working at schools with multigrade classes engage in school management and perform administrative and formal transactions related to the school along with teaching, and that the material, moral and human resources available at the school be used in line with the purposes set forth by the national education.Authorized teachers who participated in the study specified that they experienced deficiencies in the duty of management arising from their undergraduate education. Authorized teachers stated that they were successful in their teaching duties, administration was hard and stressful, and the stress experienced in administration could cause failure in teaching.Authorized teachers pointed out that the schools were located far from the center, which was a disadvantage in solving problems. Having stated the disadvantage, they underlined the necessity to establish positive communication with other teachers working in the school and the parents in villages.In connection to the dimensions of teaching problems, it was found out that it was hard to expect and attain the same course targets and contents as in monograde classes in multigrade classes; and no different methods or techniques were used in order to address this issue.They expressed that they experienced problems arising from the attitude of inspectors in education inspections. The attitude and behaviors exhibited by inspectors during education inspections create a stressful and nervous atmosphere for authorized teachers. Authorized teachers specified that their working conditions were not taken into account during inspection. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Birleştirilmiş sınıflı okulların yönetim problemleri ve çözüm önerileri | |
dc.title.alternative | The management problems experienced in schools with multigrade classes | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Management problems | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Combined classes | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational environment | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.identifier.yokid | 345587 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 240146 | |
dc.description.pages | 196 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Denetimi ve Planlaması Bilim Dalı |