Yabancı dil eğitiminde kültürlerarasılık
dc.contributor.advisor | Aygün, Mehmet | |
dc.contributor.author | Baykara, Bahri | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:18:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:18:31Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/411127 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, yabancı dil derslerinde kültürel öğelerin önemi vurgulanarak, yabancı dil ders kitaplarında kültürel öğelere yer verilmesinin gerekliliği açıklanmaya çalışılmıştır. Aslında yabancı dil derslerinde kültür hep dolaylı olarak yer almaktadır. Her yabancı dil dersinin bir konusu olmak zorundadır ve bu konuların da mutlaka kültürel bir boyutu vardır. Kültür sadece içerikten ibaret değildir; öğrenmenin temel bir parçası olarak öğretimde yer alan canlı bir birikimdir. Bu nedenle, tarih boyunca yabancı dil derslerinde kültüre nasıl yer verilmesi gerektiği hep tartışılan bir konu olmuştur. Bu tezde, kültürün yabancı dil ders kitaplarındaki varlığının önemi üzerinde durulmaktadır.Dilin tanımı ile başlayan bu çalışmada, yabancı dil ve Türkiye'de yabancı dil eğitimine genel hatlarıyla değinilmektedir. `Kültür' ve `Kültürlerarasılık' başlıklı bölümler yabancı dil derslerinin kültürle ilişkisine ışık tutmaktadır. Kültürel öğelerin yabancı dil ders kitaplarıyla bağlantılandırıldığı beşinci bölüm altında sunulan bilgiler, çalışmanın uygulama bölümünü oluşturan New Bridge to Success kitabının incelenmesine dayanak oluşturmaktadır.Haftada gördükleri İngilizce ders saatinin fazla olması nedeniyle, araştırma Elazığ Anadolu İletişim Meslek Lisesi 9. sınıf öğrencileri ile sınırlı tutulmuştur. `Random' yöntemiyle seçilen okulda 9. sınıf öğrencileri haftada 10 saat İngilizce dersi görmektedir. Öğrencilere sorulan sorular aracılığıyla, kullandıkları kitap olan New Bridge to Success kitabını değerlendirmeleri istenmiştir. Çalışmada, öğrencilerin yanıtları analiz edilerek ve yorumlanarak, yabancı dil ders kitaplarının kültürel öğeler bakımından yeterliliği tartışılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de Anadolu Liselerinde yabancı dil ders kitabı olarak kullanılan New Bridge to Success' in kültürel öğelerle desteklenmesi gerektiğini önemle vurgulamaktır. | |
dc.description.abstract | In this study, the necessity of giving place to cultural factors in foreign language course books has been tried to be explained by emphasizing the importance of cultural factors in the foreign language courses. In fact, culture has always taken part in foreign language courses implicitly. Each foreign language course has to possess a subject and these subjects definitely have a cultural aspect. Culture does not merely consist of content; it is a living accumulation that takes place in teaching as a main part of learning. For this reason, how to include culture in foreign language courses has always been a discussion throughout history. In this thesis, it has been dwelt on the importance of presence of culture in foreign language course books.In this study starting with the definition of language, foreign language and foreign language education in Turkey are mentioned in general terms. The chapters entitled `Culture? and `Interculturalism? shed light on the relations between foreign language courses and culture. The information under the fifth chapter, in which the cultural elements have been incorporated into foreign language course books, is the basis for the analysis of book, New Bridge to Success, which forms the application chapter of the study.Opinions of the students -who are the primary users- about the book have been tried to be find out with the technique of in-depth interview and analysed through its results. The research is limited to the 9th Grade Students of Elazığ Anatolian Communication Vocational High School due to weekly English course hours. 9th grade students of this school, which was chosen by `Random Technique? attend the foreign language classes ten hours per week. The students have been asked to evaluate their course book New Bridge to Success by means of given questions. The proficiency of the book in terms of cultural elements has been discussed by analysing and interpreting students? responses to the questions in this study. The aim of this study is to overemphasize that New Bridge to Success, which is used as a foreign language course book in Anatolian High Schools in Turkey needs to be supported with cultural elements. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Batı Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Western Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil eğitiminde kültürlerarasılık | |
dc.title.alternative | Interculturalism in foreign language educatiion | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Batı Dilleri ve Edebiyatları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Intercultural relations | |
dc.subject.ytm | Intercultural education | |
dc.subject.ytm | Language-culture | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Cultural facts | |
dc.subject.ytm | Cultural effect | |
dc.subject.ytm | Anatolia high schools | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.identifier.yokid | 389578 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 285873 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |