Show simple item record

dc.contributor.advisorÇuhadar, Selmin
dc.contributor.authorGünşen, Mehmet Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-29T12:18:23Z
dc.date.available2020-12-29T12:18:23Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/411097
dc.description.abstractBu araştırmada, otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda akademik beceriler içinde yer alan okuma becerisinin, okuduğunu anlama boyutunda basılı metinler ile tablet bilgisayarlar aracılığıyla sunulan elektronik metinler arasındaki etkililik ve verimliliklerin farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.Araştırmada tek-denekli araştırma modellerinden uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeli kullanılmıştır. Araştırmaya yaşları dokuz ile 12 yaşları arasında olan üç erkek öğrenci katılmıştır. Okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesi sürecinde okuma sonrasında uygulanan stratejiler kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre otizm spektrum bozukluğu olan çocukların okuduğunu anlama becerilerinin okuma sonrası stratejiler ile geliştirilmesi sürecinde basılı metinler ya da elektronik metinler ile çalışılması sonucunda etkililik yönünden bir farklılaşma olmadığı ortaya çıkmıştır. Basılı metinler ve elektronik metinler verimlilik açısından karşılaştırılmış, elde edilen araştırma bulgularının deneklerin tümünde tutarlı bir biçimde yinelenemediği görülmüştür. Başka bir ifadeyle okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesi aşamasında kullanılan basılı metinler ile elektronik metinler arasında verimlilik değişkenleri açısından kayda değer bir fark olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: otizm, elektronik metin, ekrandan okuma, okuduğunu anlama, yardımcı teknolojiler
dc.description.abstractThis study includes an investigation of any differences between printed texts and electronic texts provided through tablets in terms of their efficiency and effectiveness in reading comprehension skills of autistic children, which is one of the academic skills.The authors used adapted alternating treatment design, which is one of the single subject research designs. Study sample comprised three boys aged between nine and 12 years. Post-reading strategies were used in the process of developing comprehension skills.Study findings suggest that there is no difference between working with printed texts and electronic texts in the process of developing autistic children's comprehension skills through post-reading strategies. Efficiency of printed and electronic texts was compared and it was found that research data could not be consistently repeated in all samples. In other words, no significant difference was found between efficiency of printed and electronic texts which are used in the process of developing comprehension skills.Keywords: autism, electronic texts, reading on screen, reading comprehension, assistive technologiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOtizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda basılı ve elektronik ortam metinlerinin okuduğunu anlama becerilerine etkileri
dc.title.alternativeEffects of printed and electronic texts on reading comprehension skills in children with autism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEngelli Çalışmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmAutistic disorder
dc.subject.ytmAutistic children
dc.subject.ytmElectronic records
dc.subject.ytmScreen reading
dc.identifier.yokid10108132
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid431360
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess